zondag 7 juli 2013

De prijsvraag! De 2e, 3e en de 4e prijs.

De gastblogwedstrijd in verband met de verloting van het boek Alle dagen schuld leverde 4 inzendingen op. Het eerste, geschreven door Anne is recent geplaatst en Anne krijgt het boek thuisgestuurd. Vandaag plaats ik de andere inzendingen. Anne, Karin, Hennie en Yolande bedankt voor jullie bijdragen!

De 2e prijs
We hebben nooit veel geld gehad, meestal hadden we een inkomen op bijstandsniveau en dat is tot op de dag van nu nog steeds zo.
Partner is afgekeurd 80-100% en werkt met behoud van uitkering. Ikzelf heb na 3 jaar ziektewet een ww uitkering die volgend jaar stopt en daarbij komt dat ik alleen maar zittend werk kan doen, maar ik kan niets vinden .
We hebben ook in de schuldsanering gezeten 3jaar wsnp en dan heb je niets meer te vertellen over je inkomen en je krijgt dan elke week leefgeld en daar moet je het dan mee doen en we konden naar de voedselbank.
In 2010 waren we uit de schuldsanering en tot op de dag van vandaag is het nog geen vetpot want je moet alles wel doen van een minimum uitkering
En dan heb ik het nog niet eens over de eigenbijdrage van 350 euro. We zijn beide ziekelijk, partner heeft in zeer ernstige mate jicht en bij mij zijn de rug en enkels versleten. Daar komt dan ook nog eens om de 14 maanden een bijdrage bij voor mijn orthopedische schoenen, maar het lukt me wel, al is het wel goed uitkijken met wat je doet.
En ik ben wel heel benieuwd wat er in het boek staat en hoe andere mensen er mee omgaan.
 Karin

De 3e prijs
Onbewust zijn jullie voor mij een bron van inspiratie en laat ik mij over veel dingen niet meer uit.
Want zeg je dat je krap zit, kijken ze je aan als Keulen de klokken extra laat luiden. Zeg je dat iets veel duurder is geworden, dan moet ik niet zeuren.
Ga je een dag weg, dan is het: ja jij wel weer. Als ik het licht in de gang uit doe bij bezoek in huis, krijg ik te horen: ben jij aan het bezuinigen.
Wat doe ik toch verkeerd ?
Zuinig aan doen is breken met dingen, je eigen pad volgen, bezuinigen en daar zit hem de kneep, ik leer zo veel van jullie en wil veel meer weten. Misschien is het boek voor mij weer een bron van inspiratie. Ik laat mij verrassen wat de reacties zijn.

Dan nog je prachtige doch verdrietig verhaal over je/jullie ouders/ opa oma. Ik denk als je alles doet om familie bij elkaar te hebben en iedereen keert zich tegen jullie, wat zijn jullie dan rijk dat jullie elkaar hebben. Daar bij jullie is liefde en warmte en wat hebben zij? Ik denk door rijkdom juist armoede in liefde en warmte.
Hennie

De 4e prijs
Om in aanmerking te komen voor je leuke boek wil ik graag vertellen over een boek dat ik voor 1 euro op de rommelmarkt kocht!
Het heet “Leven van 1 euro per dag” en is geschreven door Kath Kelly.
Kath besluit op een avondje in een kroeg om van 1 euro per dag te gaan leven, 1 jaar lang. In twaalf hoofdstukken beschrijft ze hoe ze op elke cent moet letten en leert ze een andere kant kennen van zichzelf, en iedereen om zich heen. Ze woont in Engeland maar aangezien de koers vergelijkbaar is met onze euro blijft het idee achter het verhaal hetzelfde. Leuk boek om te lezen en je steekt er (soms) wat van op!
Yolande

Over het boek van Kath Kelly heb ik zelf een aantal jaren geleden zelf ook al eens wat geschreven, klik daarvoor hier ,  en ook hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.