donderdag 4 juli 2013

In juni weinig uitgegeven

In de maand juni heb ik naast de vaste lasten het volgende uitgegeven:
juni 2013  
HUISHOUDEN/SCHOONMAAK  
printerpapier 1,99
theedoeken, 4 stuks DDDDD 7,96
keukendoeken, 2 stuks DDDDD 3,98
diepvrieszakjes, 75 stuks 0,62
molton matrashoes 19,50
kadopapier disney prinsessen, 2 rollen 1,10
batterij horloge + plaatsing 9,00
BOODSCHAPPEN  
week 22 (1 en 2 juni) 2,88
week 23 25,01
week 24 32,41
week 25 39,86
week 26 49,76
VERZORGING  
voetenbalsem 3,29
verstevigingsmousse voor heur haar 1,03
shampoo 1,82
UITSTAPJES   
koffie Harlingen + Stavoren 4,20
DIVERS  
tuinlampen, solar, 4 stuks 3,16
rouwkaarten, 2x 10 1,88
HUIS  
CADEAUS  
VERVOER  
opladen OV chip 20,00
PLANTEN tuin en huis  
petunia, paars 1,95
blikje bier voor de slakken 0,30
ballonklokjes 2 planten 3,00
KLEDING  
TOTAAL 234,70

Vergeleken met april en maart is dit een schijntje. Deze maand waren er geen uitgaven voor cadeaus. Het cadeau voor jongste dochter had ik al in april in een aanbieding gekocht: een mooie grote rolkoffer voor op vakanties etc. Ook kleding heb ik niet gekocht. Het tweedehandsaanbod in mijn maat op Marktplaats is flink geslonken. Waarschijnlijk wordt er meer gekocht, waardoor en een snellere doorloop is. Ook de prijzen zijn hoger dan het wel geweest is.
De thee- en keukendoeken kocht ik bij Kruitvat, mooie roodgeruite met een lieveheersbeestje in de rand. Ik had al eerder eenzelfde theedoek van een vriendin gekregen. Ik heb de laatste tijd wat oude thee- en handdoeken weggegeven aan dochters: voor op de afdeling van de studentenflat in Wageningen en voor het studentenhuis waar de vriend van oudste woont. Oude, nog prima doeken, die wat verbleekt zijn door het vele wassen. Als ze op de studentenflat of in het studentenhuis verdwijnen is dat geen probleem. Ik kon met de aankoop van de nieuwe doeken mijn eigen voorraadje weer wat aanvullen.
Tuinaankopen: iedere avond branden de solar tuinlampen vrolijk op mijn terras. Dat bier voor slakken: slakken vinden bier heel lekker, maar het is voor hen wel dodelijk. Het is een milieuvriendelijke manier om slakken te doden. Hopelijk krijg ik door het bier wat courgettes aan mijn planten, maar dat moet allemaal nog, tot nog toe hebben ze niet gebloeid.

9 opmerkingen:

  1. Hier in Drenthe ook nog geen bloemen in de courgettes...

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/07/04/mijn-lieve-lakse-puber

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste zuinigaan,
    Veel aanbieders op marktplaats willen de hoofdprijs hebben voor duidelijk gedragen kleding ik merk dat ook. Ik kies bewust voor tweedehandskleding maar dan moet de prijs er ook naar zijn vind ik. Er staan veel advers van een dame uit Rolde in de kleding rubriek. Ik kocht een rok bij haar voor 5 euro want hij leek op de foto mooi. Bij aankomst bleek de rok erg verwassen te zijn en er zat binnen 2 dagen een gat in. Dan vind ik 5 euro erg duur. Ze vroeg trouwens 6,95 euro...
    Nu ken ik de kwaliteit die ze bied en ik bood op 1 andere kledingstukken die er redelijk uitzagen. Ze wijst mijn biedingen telkens af want ze wil echt voor elk ding rond de 6 of 10 euro hebben. Als je slim bent en veel kleding verkoopt zou ik dus ook ingaan op lagere biedingen vooral bij mensen die al eerder van je kochten. Ook als je weet dat wat je verkoopt niet zo erg goede kwaliteit is. Klantenbinding noemen ze dat. Maar daar heeft deze dame blijkbaar nog nooit van gehoord. Meer dan 4 euro voor een gedragen H&M rok wil ik niet geven, vind je dat raar? Bij andere aanbieders valt het me ook op dat ze je helemaal in niks tegemoet willen komen. Ook niet als je meerdere kledingstukken wil kopen. Nu kies ik hier bewust voor maar stel je voor dat je qua budget echt niet anders kan dan hier kleding kopen. Dan is het wel zuur dat er met de post een verwassen en redelijk versleten rok aan komt voor je 5 euro toch? Ik vind dit echt jammer en beperk me maar tot de kringloop. Daar zijn vaak wat minder leuke items maar dan kun je tenminste wel gelijk de kwaliteit beoordelen en zit je niet met verzendkosten.

    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt groot gelijk. Als je het kledingstuk ziet dan kun je het beoordelen. Ik had vorige week wat anders; Ik was bij de kringloop, een t-shirt prijs euro 4,00. (niet gekocht overigens) ik kom bij see en aaaa, NIEUW t-shirt euro 3,00. Dan weet je het wel.

      Verwijderen
  3. Bij de 5 en 4 euro die ik noemde komen dan natuurlijk nog een paar euro verzendkosten voor alle duidelijkheid. Maar die tel ik als koper er wel bij in gedachten want je moet het uiteindelijk wel betalen. Dus rok 4 euro is exclusief 2,70 verzending. H&M is nieuw al geen topkwaliteit laat staan tweedehands. En als je zoveel kleding te koop aanbied kun je toch wel wat schappelijker zijn? wat moet je anders met al die kleding die je niet kwijt raakt voor je vraagprijs? Je moet dan toch als verkoper kijken naar de aantallen en stuks die je kwijt kan aan kopers? OOk verkoop je sommige items voor minder het tikt toch allemaal lekker aan in totaal. Zoals je ziet zit het me nogal hoog. Vandaar deze uitgebreide reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kocht mooie shirts bij m en s voor drie en negen euro mooi kwaliteit en heb maat 52 kan je geen tweede hands voor open ben er blij mee !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hier ook nog geen bloemen in de courgette, wel rode aardbeien inmiddels :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe werkt die bier tegen slakken? Ik heb het geprobeerd. Het werkte maar een nacht. Daarna is het bier uitgewerkt?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @anoniem en @ernie:
    ik koop ook niet alles in de kringloop of op mp hoor. shirtjes ook vaak bij cee en aaa. Behalve als ik bij de kringloop echt tegen een mooi shirt aanloop maar dan moet het er nog wel goed uitzien en mag niet meer dan 1,50 euro kosten anders koop ik het nieuw. Waar ik op mp voor ga zijn rokken, jasjes enzo. Als ik ze echt mooi vind tenminste. De mevrouw die ik noem in mijn eerste bericht zet bij elk kledingstuk de tekst: bijna gratis... en dan kost het 6 euro of meer... Ik dacht dat ik de enige was die haar duur vind maar aan de reacties te zien ben ik niet de enige...

    Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.