zaterdag 13 juli 2013

Overstap TV/internet en telefoon

Gisteren ben ik serieus bezig gegaan met de overstap. Poeh, lastig toch. Ik zit er hard over te denken de vaste telefoon weg te doen. Nu mijn moeder niet meer leeft, kan dat eigenlijk best. Dan ga ik voortaan door het leven met alleen een mobiel nummer. Dat is voor mij een hele stap. Ik kreeg in 1981 mijn geheel eigen telefoonnummer, dat heb ik al die tijd gehouden en nu houd ik er misschien mee op. Dat betekent dat ik wel iets met mijn mobiel moet doen. Ik heb nu een prepaid kaart en ik heb samen met dochters en hun partners een familie en vriendencontract waardoor we elkaar gratis kunnen sms'en en bellen met een max van 1000 belminuten en 1000 sms'jes per maand. Dat contract duurt nog ongeveer een jaar. Binnen dat contract kan ik "gratis" bellen naar diegenen waar ik het meest mee bel. We willen dit contract beëindigen. Mijn besluit: ik dien dat contract uit, dan zeggen we dit contract op en zeg ik ook mijn vaste telefoon op. Op dat moment ga ik op zoek naar een goedkope provider voor mobiele telefonie. Waarschijnlijk kan ik daar ook mijn mobiele nummer meenemen. Nu vooreerst dus een jaar lang een alles in één contract bij Ziggo. Ik ga kijken hoe het bevalt. Misschien ga ik in de toekomst wel ieder jaar overstappen. Dan profiteer ik ook bij internet/tv en bellen van welkomstbonussen. Net als bij de energieleverancier!

De volgende stap is: uitzoeken of ik me goedkoper kan verzekeren voor WA, inboedel en opstalverzekering, inclusief glasverzekering. Ik betaal nu 25 euro per maand, misschien kan dat beter?

20 opmerkingen:

  1. Vaak is het duurder om alleen tv en internet te nemen. Wij hebben toen der tijd brutaal de telefoon opgepakt en gemeld dat we wouden overstappen en toen boden ze ons een jaar lang korting aan. Misschien dus eens de stoute schoenen aantrekken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vaak wordt er bij een overstap een fiks bedrag aan administratiekosten betaald, vraag dit dus even na.

    i.n.g.. heeft een goede en betaalbare inboedel/opstalverzekering.
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziggo is niet duur met zijn pakket 3 in 1 en als het bevalt zou ik het zo laten. Op een gegeven moment gaat dat overstappen toch problemen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je ieder jaar ergernis wilt hebben moet je zeker ieder jaar overstappen op een nieuwe provider. Dat gaat nou bijna nooit in één keer vlekkeloos, in tegendeel tot het overstappen naar een andere energieleverancier. Dat doe ik ieder jaar en is bij mij nog nooit fout gegaan. Dit in tegenstelling tot dat ik de twee keer overgestapt ben naar een andere internetprovider. De eerste keer heb ik weken zonder internet gezeten omdat (bleek achteraf) iets in de wijkcentrale fout zat en ze te bedonderd waren om te kijken wat er aan schortte...ik blééf mobiel met ze bellen. De tweede keer heb ik een week zonder vaste telefoon gezeten door foute info. Ook toen liepen de belkosten op. Nee ik raad je aan nu in één keer iets te kiezen waar je lang mee door kan en te blijven zitten waar je zit...Ik ben ook dol op bonussen maar ik heb het er niet meer voor over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens.Vaak doffe ellende dat wisselen van provider.

      Verwijderen
  5. Dag Zuinigaan,
    Voor wat betreft verzekeringen heb ik de overstap gemaakt naar Zelf.nl. Veel goedkoper dan de vorige verzekeraar!
    Fijn weekend, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zou je die Familybundel nou wel opzeggen? Ik heb hem nl ook.. En heb het gevoel dat ik er slapend rijk mee word! Nou ja.. Ik betaal wel 10 euro per maand, maar ik bel er zoveeeeel mee. De drie meest gebelden zitten in die bundel. En ook zij bellen er onderling weer gratis mee.

    Dat is mijn bescheiden ervaring. ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is al een hele tijd 14,99 per maand (voor 1 van de deelnemers van de bundel) en wij bellen niet heel erg veel.

      Verwijderen
  7. Hoi

    IK zit bij Telfort alles in1 en ik betaal nog geen 40 euro per maand incl. belkosten. Dit scheelde mij met ziggo 25 euro per maand!!
    Mijn mobiel abonnement liep af en ben ook naar telfort mobiel gegaan, sim only, ik ging van 17,50 euro naar 5.09 euro per maand! Dus al met al een lekkere besparing op deze kosten.

    Inboedel en wa loopt via unive, ben ze nog nergens goedkoper tegengekomen moet ik zeggen. Ik heb al mijn verzekeringen daar, dus profiteer van een fijne korting en jaarlijk krijg ik een soort winstuitkering uitbetaald, zo rond de 35 euro, zomaar...omdat je klant bent. Ik ben er zeer tevreden mee en switch hierin zeker niet.
    Succes met je keuzes..

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor je verzekeringen kan je kiezen het Woonpakket van InShare of Hema verzekeringen. Zit goed want deze maatschappijen hebben hun verzekeringen weer ondergebracht bij Achmea. Maar wel goedkoper dat rechtstreeks bij Centraal Beheer en FBTO etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo zuinigaan,net als Baukje zitten ook wij (sinds kort) bij Telfort-alles in 1 pakket. Zonder problemen is dat overstappen verlopen en dit kost maar 36 euro per maand. Die we hadden kostte ruim 60 dus een heel verschil.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En ik denk dat skypen misschien iets is, wat je onderzoeken kunt. Je kunt met skype gratis anderen met skype bellen, en bellen naar vaste en mobiele nummers is ook mogelijk en redelijk goedkoop. Kijk maar eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben vandaag overgestapt naar Online. Ze hebben nu een aanbieding voor internet (30Mb/s), telefoon en televisie voor maar 24,95 per maand, gedurende twee jaar, na die twee jaar wordt het 39,95, maar misschien hebben ze tegen die tijd wel weer ergens anders een aanbieding. Houdt er wel rekening mee als je overstapt naar een andere internet provider, dat ook je e-mail adres verdwijnt.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij zijn overgestapt! Sinds een week hebben wij glasvezel via lijbrandt, tot nu toe geen problemen gehad gelukkig want ik heb het niet zo op overstappen, heb er een slapeloze nacht van gehad toen ik zag dat er (achteraf tijdelijk) een ander telf,nr.in beeld was. Tja wij hebben er ook geen verstand van want dat wordt je van tevoren niet meer verteld of medegedeeld we moeten het zelf maar uitzoeken. Wij zijn goedkoper uit maar kan het nog niet goed vergelijken omdat wij de eerste maand gratis hebben en gelukkig hebben wij ons eigen nr nog. Groeten Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. snotter..... ik heb zelfs een telefoon nummer gehad met 3 cijfer ik weet ze nog steeds 256.... (we woonden toenmaals in een buurtschap, boerderijtje...) nostalgie......

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dag zuinigaan,

    ik vraag mij af waarom een glas verzekering??
    er is nog nooit een ruit gebroken bij mij en als je al die jaren bij elkaar opteld dan betaal je,je eigen raam eigenlijk.
    en ik had gelezen in je blog dat je ook digitenne heb van kpn en er ook niet zo erg tevrede over bent,ik woon nogal afgelegen en ik loop soms met mijn onvangertje de kamer door voor beter berijk als mijn ouderwetse staandeklok slaat dan stoort dat ding al dus ik ga ook overstappen.


    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben wel erg tevreden over ziggo. Ik betaal 43,95 p/m alles-in-een basis. Internet is hartstikke snel vind ik en voor mij prima. Televisie is digitaal en HD en hartstikke scherp. Telefoonkosten zitten er nog niet in. Maar je belt gratis met iedereen die ook bij Ziggo zit. Bij mij is het zo dat ik via mijn vaste telefoon gratis met mijn zus en beste vriendin kan bellen, en dat scheelt dan weer. Verder heb ik een goedkoop mobiel abonnement, dus verder bel ik meest mobiel. Ik ben tevreden over Ziggo. Er kwam een monteur (kostte me 30 euro) en die heeft alles is een half uurtje keurig aangesloten. Ik kreeg er een interactief tv-modem bij, dat was toen gratis en een actie geloof ik. Kortom: ik ben erg tevreden over Ziggo. Een vriendin van me is onlangs weer overgestapt van Telfort naar Ziggo. Ze was niet tevreden over Telfort, gaf problemen met verbinding etc. en volgens haar is haar tv nu ook scherper. Dus weer terug naar ziggo en alles weer goed voor mekaar. Ik geloof niet dat er, zoals iemand hierboven zegt, het wel 25 euro per maand scheelt tussen ziggo en telfort. Volgens mij maar 3 of 4 euro. Bovendien heeft ziggo onlangs de snelheid voor het basispakket verhoogt.

    grtz Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Glasverzekering... Ooit nodig gehad? Misschien besparen op premie en opzij zetten voor als er ooit wel een ruitje vervangen moet? Ik begreep da het motto was: verzeker je alleen voor/tegen dingen die je niet zelf financieel op kunt vangen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame en ook reacties met naar mijn mening onjuiste informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.