woensdag 29 juli 2015

Mijn blog en de cookies

Sinds kort krijg je als je mijn blog opent de irritante melding met de vraag of je akkoord bent met cookies.
Waar het allemaal voor nodig is, dat weet ik niet. Maar Google, de "baas" van blogger, heeft nu een cookiebeleid. Het schijnt te komen door EU regels dat Google (en dus blogger) toestemming vraagt voor cookies. Ik kan er niets aan doen, maar ik moet lezers toestemming vragen voor het opslaan van en het toegang verkrijgen tot cookies. Het is gewoon verplicht.
Andere blogs moeten er ook mee werken.
Ik vind de tekst die ik van blogger ontvangen heb nogal lastig, ik snap er niet zo veel van. Wat dat betreft ben ik als 60+ er geloof ik een klein beetje een digibeet, maar als ik het goed snap, dan komt het goed als ik een bericht plaats en een melding op de weblog zet. Dat heb ik dan bij deze gedaan!

4 opmerkingen:

  1. Volgens mij hoef je, als je gebruik maakt van een Blogger-blog, zelf niets meer te doen. De cookie-melding komt automatisch boven in beeld als iemand een Blogger-blog aanklikt. De lezer moet dan aanklikken dat hij het begrepen heeft en that's it. De cookie-balk verdwijnt dan vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk plaatje met die koekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind ook best wel hinderlijk, heb nu al 4x moeten klikken (op verschillende blogs) dat ik akkoord ga, en nog steeds komen die rare balken te voorschijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is het wel maar één keer bij elke blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.