dinsdag 8 september 2015

Ha, ha, die AH


Gisteren werd ik door AH via email uitgenodigd om deel te nemen aan het klantenpanel van de AH.

Wat is mijn voordeel daarbij?
Dat heeft AH als volgt geformuleerd:

- Uw mening draagt bij om onze dienstverlening, service en producten nog meer te laten aansluiten op uw wensen.
- U denkt met ons mee door uw ervaringen en tips te delen over allerlei onderwerpen.
- U verrast en inspireert ons.
- U wordt als eerste op de hoogte gebracht van resultaten na afloop van onderzoeken.


En dat was dan mijn voordeel.
Nou, daar heb ik vraagtekens bij!
Hoezo is er sprake van voordeel voor mij?
- Het lijkt mij dat als ze beter weten wat mijn wensen zijn, ze meer omzet kunnen halen, want dan koop ik misschien (nog) meer bij hen.
- Die ervaringen en tips zijn zeker in het voordeel van AH.
- Die verrassing en inspiratie, hoezo is dat mijn voordeel?
- En ik weet wel wie als eerste op de hoogte wordt gebracht van onderzoeken: de afdeling marketing. Wat moet ik met de resultaten van onderzoeken? Daar koop ik helemaal niets voor.

Als ik aan voordeel denk, dan denk ik aan financieel voordeel, mijn reactie toen ik die mail ontving, was dan ook: wat schuift het?
Nou helemaal niets dus.

Maak ik gebruik van het "voordeel" dat AH biedt?
Nee, want ik zie het voordeel er absoluut niet van in.

7 opmerkingen:

  1. Bij de Plus krijg je voor of na het invullen een bon voor een product, en ik ben ook wel eens gebeld door het filiaal waar ik de lijsten over in vul omdat ik aangaf ergens niet zo tevreden over was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, dat zou mij ook niet overhalen! Een flinke korting wel!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ja, dat weten ze altijd leuk te verpakken. Je zou toch denken dat een bedrijf als Albert Heijn wel tenminste een puntensysteem oid in werking zou kunnen stellen... Maar goed, er zijn denk ik altijd wel mensen die wél voordeel zien in 'gehoord' worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe mee met vraaglijsten voor de stad waarin ik woon, ik hoop daardoor uitbreiding van bewaakte fietsenstallingen en meer aandacht voor het zwerfvuil te bewerkstellingen. Daarnaast vragen ze hoe je denkt over grote uitgaven voor bijvoorbeeld een nieuw filmhuis. Dat vind ik voldoende. Daarnaast zit ik in een panel voor de bibliotheek, mijn voordeel kan zijn ruimere openingstijden, aanschaf van bijv. digitale boeken en luisterboeken enz. (waaraan ik mee betaal middels belastingen) en de leefbaarheid van de stad. Maar een commercieel bedrijf zoals de AH ziet mij geen lijsten invullen zonder een daadwerkelijke beloning. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke verpakking, maar inderdaad: Je hebt er he-le-maal niets aan. Ik zou wachten tot ze je benaderen met korting of een geldbedrag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mijn AH ligt er altijd een formulier in de winkel wanneer er een online onderzoek is, hiermee kan je een gratis product afhalen bijvoorbeeld een appeltaartje. Dus ik doe altijd mee;-)
    Groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom op dit moment niet meer bij de AH terwijl het mijn favoriete winkel was. Ik had de moeite niet genomen om het te melden ;-)
    Nu dus wel via deze enquête. De vakkenvullers bespraken hun scharrels, gingen na een pardon niet aan de kant, lieten appels op de vloer vallen en die gingen zo de bakken weer (vandaar dus die butsen in de appels thuis :S ), vakken waren leeg enz. Ik vond het heerlijk om even te mopperen. En blijf nu gaan naar een nieuwe super om de hoek (waar ik helaas heel wat basisproducten niet kan kopen en ga dus nu ook naar een derde winkel). Maar goed, mijn gemopper ben ik kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.