Uw cadeau
Omdat u bent ingegaan op ons aanbod, ontvangt u van ons 105 euro. 12 maanden na ingang van uw overeenkomst wordt het bedrag overgemaakt.
De actievoorwaarden zijn kosteloos op te vragen via onze Klantenservice.
Omdat u bent ingegaan op ons aanbod, ontvangt u van ons 105 euro. 12 maanden na ingang van uw overeenkomst wordt het bedrag overgemaakt.
De actievoorwaarden zijn kosteloos op te vragen via onze Klantenservice.
Alleen volgens hun mails kon de leverantie pas ingaan per 2 maart 2015. Ik ben dus vanaf 2 maart klant. Dit was de mij per mail toegestuurde Mijn Energieovereenkomst gedateerd op 3 maart 2015 (zoals het op het pdf formulier stond):
Product Online Groene Stroom Zeker 1jr
Ingangsdatum tarief: 1 oktober 2014
Ingangsdatum overeenkomst: 2 maart 2015
Looptijd overeenkomst 1 jaar. Na afloop automatisch verlengd op basis van flexibele looptijd
(onbepaalde tijd) tegen het op dat moment daarvoor geldende variabele
tarief. Dit tarief vindt u op essent.nl
Einddatum tarief/overeenkomst 30 september 2015
Product Online Gas Zeker 1jr
Ingangsdatum tarief: 1 oktober 2014
Ingangsdatum overeenkomst: 2 maart 2015
Looptijd overeenkomst 1 jaar. Na afloop automatisch verlengd op basis van flexibele looptijd
(onbepaalde tijd) tegen het op dat moment daarvoor geldende variabele
tarief. Dit tarief vindt u op essent.nl
Einddatum tarief/overeenkomst 30 september 2015
Ik ontving op 28 september jl. de welkomstbonus die mij een jaar geleden in het vooruitzicht werd gesteld.
Ik moet zeggen, ze brengen mij in verwarring. Ik dacht dat ik vanaf 2 maart 2015 een heel jaar klant zou moeten zijn om voor de overstapbonus in aanmerking te komen.
De kleine lettertjes op mijn overeenkomst:
De opzegtermijn bedraagt 30 dagen (voor het einde van de leveringsovereenkomst). Bij voortijdige opzegging van een overeenkomst met bepaalde tijd bent u een opzegvergoeding verschuldigd. Bij een voortijdige beëindiging van de overeenkomst binnen het eerste jaar heeft Essent het recht om (de waarde van) het cadeau terug
te vorderen.
Wat bedoelen ze nu? Ik ben geneigd te denken dat mijn contract nu opgehouden is en ik, als ik dat wil, zonder opzegvergoeding en zonder terugbetalen van de overstapbonus mag overstappen naar een ander bedrijf.
Toch denk ik, dat het, om mijn overstapbonus niet te hoeven terugbetalen beter is om voorlopig nog klant te blijven, ik ben immers nog maar vanaf 2 maart klant.
Tja vreemd dit. Eventueel per mail vragen hoe t zit?
BeantwoordenVerwijderenIk krijg de bonus van 120 euro pas na 12 x maandbetaling.dat is duidelijker.
Misschien kun je het even navragen? Ik ben volgens mijn gegevens vanaf 30 januari klant en mijn bonus zou met de afrekening verrekend worden. Daarnaast zou mijn tarief weer vaststaan tot 31-12-2015. Ik wilde het dus aankijken tot 30 januari of eventueel eind februari en dan overstappen. Dat mag dan ongestraft, omdat je dan een jaar abonnee bent geweest en dan blijft het qua eventuele extra kosten (vanwege het niet-meer-vaste-tarief) hopelijk te overzien. Maar ik vind het écht heel onduidelijk. Jij hebt wel in ieder geval die bonus al binnen, dus dat is wel mooi!
BeantwoordenVerwijderenIk ben dit jaar bij Nuon ook maar 11 maanden klant geweest. Toch gaat het om een jaarcontract en heb ik de bonus gekregen. Ik wilde destijds per 1 november mijn contract in laten gaan. Mijn gewenste ingangsdatum lag destijds verder dan de datum die zij hanteerde voor die desbetreffende aanbieding. Ik zag op het contract dat zij zelf 11 maanden genomen hadden. Voor de zekerheid even gebeld of ik dan wel de bonus zou krijgen, maar dat was geen probleem. De voorwaarden stonden zwart op wit in het contract, die moest ik goed bewaren. En het is tot nu toe allemaal goed gegaan, ik ben inmiddels per 1 oktober klant bij Essent en heb de bonus van Nuon gestort gekregen. Gewoon even bellen, zodat je weet waar je aan toe bent.
BeantwoordenVerwijderenGroetjes,
Alice
Pas maar op dat je actietarief niet na september al verloopt. Heb ik een keer gehad bij deze club.
BeantwoordenVerwijderen