zaterdag 9 april 2016

Service

Mijn apotheek heeft een Herhaalservice. Eén keer per 3 maanden vragen ze herhaalrecepten bij de huisarts en maken ze een pakket medicijnen (insuline, astma inhalators, pillen) voor mij klaar, zodat ik weer voorraad heb voor 3 maanden.
Ik ontvang ruim een week voordat het klaar is een mailtje met als onderwerp HHS. Ik heb een blinde vlek voor afkortingen, dus het duurde de eerste keer even voordat ik doorhad dat het niet een of andere reclame was die mij lastig viel, maar dat het ging om de voor mij toch heel nuttige en handige herhaalservice van de apotheek.

Ik vind het ideaal! In het verleden moest ik zelf mijn voorraden in de gaten houden en tijdig nieuwe medicijnen bestellen. Anders liep ik kans op het ontbreken van medicijnen. Het ging toen ook nog wel eens mis, ik heb wel een keer de weekenddienst gebeld omdat mijn insuline op was. Dat is toen via de weekendapotheek tegenover het UMCG geregeld. Nu gaat het altijd goed, behalve als de medicatie wijzigt en ik meer van iets nodig heb, dan is er soms te weinig geleverd en moet ik bijbestellen.

Alleen slaat recent de HHS op hol! In de eerste week van maart had ik een 3 maandelijks pakket opgehaald, dus in juni was het weer zo ver, maar twee weken geleden stond er al weer een mail: je kunt op 8 april je driemaandelijkse pakket ophalen. En 10 dagen later: je kunt op 18 april je driemaandelijkse pakket ophalen.
Na het eerste mailtje heb ik de apotheek terug gemaild dat er volgens mij iets misging. Mijn gegevens en mijn geboortedatum er bij. Helaas kreeg ik geen antwoord en werd het mij niet duidelijk of er medicijnen op mij lagen te wachten. Dus ben ik gisteren even langs gegaan. Volgens de apothekersassistente lag er niets klaar en was ik in maart geweest. Ja dat wist ik zelf ook wel! En hoe zat het met de aflevering op 18 april? Ook daarvan stond niets in de computer.
Hebben jullie dan misschien een stagiaire of zo?
Nee!
Wat is dan de verklaring van de 2 Herhaalservice mailtjes?
Is er sprake van een hack en liggen nu mijn medische gegevens op straat?
Ik ben er niet helemaal gerust op!

Update 11 april: ik heb een antwoordmailtje gehad. Het ging over de medicijnen voor mijn niet/of in ieder geval zeer slecht werkende schildklier (KLIK). Daarom zou er herhaalmedicatie klaarliggen, die er overigens op de 8e, toen ik in de apotheek was, niet was en waarschijnlijk op 18 april nog steeds niet. Want dat spul is voorlopig niet leverbaar. Ik vind het nog steeds vaag! Helemaal vaag wordt het als ik kijk met welke achternaam ik aangesproken word: de achternaam (ik bedoel de "meisjesnaam") van mijn moeder. Hoe komen ze dáár nou bij? Mijn moeder woonde tussen 1963 en 2012 in Drachten en is nóóit klant geweest van deze apotheek in Groningen. Huh? Dat is helemaal niet mijn achternaam en nooit geweest ook!
Hoe dan ook, ze gaan in juni kijken of de Thyrax weer leverbaar is.

10 opmerkingen:

  1. Hmm, dat is raar! Ik zou daar ook even goed achteraan gaan, hopelijk kan iemand het uitleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt een beetje alsof er niet aan het systeem is doorgegeven dat je je driemaandelijks pakket al hebt opgehaald en alsof ze je er tweewekelijks over blijven mailen (automatisch).

    Wel lastig, want dat betekent ook dat je er dus niet helemaal op kunt vertrouwen... Hopelijk lost het zich nog op. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bedrag en veel gezondheidsprojecten. enorm. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet welk bedrag je bedoelt. Met 3 chronische ziektes heb je verschillende soorten medicijnen nodig. Die ziektes heb ik al weer heel veel jaren, ik ben er aan gewend. De schildklierziekte is er als laatste bijgekomen. Zonder medicijnen gaat het niet goed met mij.

      Verwijderen
    2. Jij bent het gewend zoveel ziektes en je hobbelt maar door. Ik denk dat het veel kracht kost om hiermee om te gaan.
      Ik heb al moeite met het onder controle brengen van de Gamma GT.
      Dit valt al noet onder de basis gezondheidszorg.
      Ik betaal veel aan mondhygiëne. Ook geen basisverzekering.

      Dan denk ik al dat ik oud ben omdat ik langzamer leer dan een jonger iemand. Dat ik andere mensen nodig heb voor de boot. Ik baal daarvan.

      Verwijderen
  4. Ik zou er toch nog maar even achter aan gaan. Dan weet je waar de oorzaak ligt en geeft het je ook rust/vertrouwen dat het een volgende keer (weer) goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben bij de apotheek geweest om te informeren wat er mis was, maar daar had de assistente geen antwoord op. Als ik voortijdig nog weer nieuwe mailtjes krijg of niet op tijd voor het pakket in juni, dan neem ik weer contact op.

      Verwijderen
  5. Nog even een tip... ik kwam erachter dat mijn rekening vd apotheek niet klopt. Ik betaalde 8 euro te veel en kreeg dat ook nog eens niet vergoed. Dus kijk met regelmaat je rekening na... ook bij de apotheek kunnen er fouten in sluipen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad goed om zo nu en dan te checken bij de zorgverzekeraar. Dat heb ik tot nu toe niet gedaan.

      Verwijderen
  6. Vreemd zeg, maar een hack lijkt me niet heel waarschijnlijk, omdat het resultaat (jij die naar de apotheek gaat) voor een hacker niets oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.