maandag 1 augustus 2016

TV abonnement, op mijn wenken bediend

Nog niet zo lang geleden schreef ik over mijn TV abonnement en Netflix. Toen schreef ik dat mijn jongste dochter een abonnement heeft en dat mij dat ook wel wat leek: meer keuze in films en series naast het aanbod op de tv.
Dochter bedacht dat ik best kon meeliften op haar abonnement. Je kunt namelijk op 2 schermen gelijktijdig kijken, dochter en haar man een scherm en ik een scherm. Yelena Yeli, Nomoskar en Jantine wezen mij daar afgelopen vrijdag ook al op.
Dus kwamen dochter en schoonzoon langs en zorgden er voor dat er aan mijn (smart) tv een speciaal apparaatje (chromecast) kwam te hangen, waardoor ik met mijn smartphone Netflix kan openen en de beelden op de tv kan zetten.
Die lieverds gingen er terecht van uit, dat ik dat niet zelf voor elkaar zou kunnen krijgen, dus kwamen ze het installeren, ze zorgden dat ik rechten kreeg en ze gingen mij leren hoe ik het moest doen, schakelen tussen tv programma's en films. Als het niet lukte, dan moest ik maar bellen ;-)
Nu heb ik al 2 avonden deels films via Netflix gekeken. Het gaat prima, als er niets leuks op tv is, dan schakel ik over naar een ander kanaal en kan ik films kijken.
Als ik zou willen, dan kan ik ook in bed op mijn smartphone Netflix-films kijken. Niet dat ik daar echt behoefte aan heb, want volgens mij is dat niet bevorderlijk voor het inslapen, maar mogelijk is het wel.

6 opmerkingen:

  1. Veel plezier met Netflix! Hier ging het net zo. Oudste zoon heeft de boel hier geinstalleerd en bij mijn ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was jouw smart TV dan niet al uitgerust met de mogelijkheid tot Netflix? Dat hebben veel exemplaren al.

    Ik vind het lekker om gewoon zelf te bepalen wat en hoe lang ik kijk. Ik keek dit weekend weer eens een gewone serie en ergerde me kapot aan de extreem lange reclame blokken die voortdurend voorbij kwamen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De TV is een erfstuk van mijn moeder, vier jaar geleden nieuw gekocht. Technische ontwikkelingen gaan snel, waarschijnlijk hebben de nieuwe types wel die mogelijkheid.

      Verwijderen
  3. haha mijn reactie op je vorige blog net is compleet overbodig, had ik ook wel verwacht! Maar fijn dat je nu de mogelijkheid hebt toch Netflix :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.