zaterdag 2 december 2017

35 euro per week- weer beneden 30 euro

In de afgelopen week kocht ik nogal wat tamelijk dure aanbiedingen:
kaki fruit, luxe fruitstroop, volkoren pasta, champignons, bimi, chocolade, cup-a-soup, roquefort en A-merk chocolademelk.
De luxe Maastrichter fruitstroop kocht ik omdat ik dacht dat er veel ijzer in appelstroop zit. Dat is wel het geval bij appelstroop waar veel ingedikt ongeraffineerd sap van suikerbieten aan toegevoegd is, want in suikerbiet zit vrij veel ijzer, dat belandt niet in de suiker, maar wel in het ingedikte sap dat aan rinse appelstroop wordt toegevoegd. De stroop die ik kocht, bevat vrijwel uitsluitend ingedikt sap van vruchten en bij de voedingswaarde staat geen ijzer vermeld.
De volkoren pasta en de chocolademelk waren 2 voor de prijs van 1.
En de cup-a-soup heb ik gekocht omdat ik het erg lekker vind om zo nu en dan in een handomdraai een mokje warme soep te maken. Ik vind het lekker bij de lunch of op de late avond. Ik weet wel dat het zout is en dat je het veel lekkerder en gezonder zelf kunt maken, maar dat kost wel véél meer tijd. Met deze aankoop kan ik een hele tijd toe.
De roquefort is mijn lievelingskaasje. Nu 25% goedkoper dan anders. Ik heb mijzelf er op getrakteerd.

 25 nov-2 dec. 2017
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
Voeding
kaki fruit, 720 gr.* AH 1,00
bananen AH 0,99
appel/peren/druivenstroop, 2 bekers* Coop 1,98
brood AH 1,19
cottage cheese AH 0,55
volkoren pasta (fusilli), 2x 500 gram* AH 1,49
pesto AH 0,91
harissa AH 2,19
kastanjechampignons* AH 1,04
bimi (aspergebroccoli)* AH 1,49
kinderkwark AH 0,62
Snacks
chocolade, 2x 111 gr. A-merk* Coop 1,99
cup-a-soup, 6 doosjes* Coop 3,00
roquefort* AH 2,70
Dranken
melk, 2 liter AH 1,39
chocolademelk, 2 liter * AH 1,47
Kat
2 pakken harde brokjes AH 4,72
Verzorging  0
TOTAAL 28,72

Naast voeding voor mijzelf, kocht ik ook nog voeding voor de kat. En dan vind ik alles bij elkaar genomen, mijn uitgaven nog best wel meevallen.

2 opmerkingen:

  1. Mooi zuinig, maar weinig groente en fruit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad weinig groente en fruit. Er was nog veel van voorgaande weken. Ik wilde zo weinig mogelijk weggooien. Ik was vijf dagen van de afgelopen week ziek. Buikgriep met vrijwel geen eetlust. Ik heb 3 dagen gedaan over een éénpersoons warme maaltijd en ik heb zeker ook niet altijd 2 stuks fruit op een dag gehad.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.