woensdag 28 februari 2018

Meer kleding dan ooit - deel 2.

Toen ik mijn bericht "Meer kleding dan ooit" geschreven had, realiseerde ik mij dat ik daar ook wel het een en ander van weg kan doen!

Waarom zou ik kleding weg willen doen?
De kleding die weg kan, gebruik ik niet meer en ik denk dat ik die ook nooit ga weer gebruiken.
Het gaat vooral om heel nette blouses en een paar zeer nette broeken. De broeken hebben geen broekzakken en de blouses moeten na iedere wasbeurt gestreken worden. Jaren geleden droeg ik die regelmatig, toen ik vond dat ik er op mijn werk heel netjes uit moest zien. Ik heb me er nooit heel fijn in gevoeld, dus ik droeg ze met tegenzin.
Tegenwoordig dragen collega's kleding die wat informeler is en ik doe dat ook. Spijkerbroeken, truien en vesten zijn doodnormaal. Die houd ik natuurlijk wel.
Maar zeker met mijn pensioen in zicht, heb ik besloten een paar zakken te vullen met kleding die ik hoogstwaarschijnlijk nooit weer aandoe.
Misschien heeft iemand anders er nog wat aan!

En kan er verder nog wat weg?
Ik heb twee kledingkasten, met heel veel kleding en ook in de linnenkast liggen nog wat broeken en t-shirts van mij. Ik wil alles weer eens heel goed bekijken en ordenen.
Dan maak ik een "zomerkast" met kleding die ik alleen in de zomer draag en een "winterkast" met overige kleding, want er is ook kleding die ik zomer en winter draag, zoals bijvoorbeeld spijkerbroeken. In één van de kledingkasten berg ik ook andere dingen op, zoals beddengoed voor kinderledikantjes en voorraad medicijnen. Die medicijnen haal ik 1x per drie maanden op bij de apotheek en moeten kindveilig opgeborgen worden. Gisteren heb ik net weer een pakket opgehaald. Ik wil  het kinderbeddengoed en de medicijnen in de linnenkast opbergen en al mijn kleding in mijn twee kledingkasten.
Een goed plan!

3 opmerkingen:

  1. Toen ik met werken kon ophouden en jaar erna ging verhuizen heb ik ook veel nettere kantoor kleding weggedaan, ga ik toch nooit meer dragen. En als ik iets nodig heb vind ik altijd wel wat bij de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien kun je het naar Dress for Success brengen in Hoogezand-Sappemeer: http://www.dressforsuccess.nl/waar-vind-je-ons/waar-vind-je-dress-for-success/

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.