zaterdag 2 juni 2018

Boodschappen in de afgelopen week - een zuinige week!

In de afgelopen week kocht ik een paar dure boodschappen, maar verder kocht ik weinig, waardoor het toch nog een zeer zuinige week werd.


 26-mei-2 juni '18
*=aanbieding, @=afgeprijsd, GTA=geld terug actie WAAR PRIJS
Voeding
3 appels* AH 1,11
2 peren* AH 0,48
5 bananen @ AH 0,50
boter @ AH 1,42
brood, 1 heel volkoren* AH 0,79
4 harde broodjes @ AH 0,52
kaas, komijn in plakjes* AH 2,21
halvarine AH 0,69
pitabroodjes* AH 0,75
aubergine + courgette * AH 1,10
gezeefde tomaten, 500 ml AH 0,46
bos radijs* AH 0,79
ketchup AH 0,85
ras el hanout*, blikje* AH 2,56
Snacks
crackers AH 0,57
Dranken
sojamelk, 2 liter AH 1,60
oploskoffie 2x 200 gr* AH 5,29
Kat  0
Verzorging  0
Kleinkinderen  0
TOTAAL 21,69

De dure dingen: Ik was al van plan om oploskoffie te kopen en dat heb ik ook gedaan. Verder kocht ik in de aanbieding een blikje ras el hanout. Dat is een kruidenmengeling die in Marokko gebruikt wordt. Wat zit er in? Volgens de site van AH: Paprika, korianderzaad, komijnzaad, 14% kaneel, 9,9% gember , zwarte peper, kurkuma, kardemom, nootmuskaat, kruidnagel, piment.
Die kruidenmix heb ik gisteren voor het eerst gebruikt in een groenteschotel met kikkererwten.  Wel lekker, maar van mij mag het nog wel wat pittiger, dus ik denk dat ik voortaan met de ras el hanout ook nog wat rode peper gebruik.

De 5 bananen waren overrijp. Ik heb ze ingevroren en wil er in de blender met (soja)melk of (soja)yoghurt smoothies van maken. Wat blauwe bessen er bij en smullen maar!

6 opmerkingen:

  1. Eerder vroor ik donkere bananen in hun geheel in, maar nu in plakjes (gesneden op een snijplank invriezen en dan losgevroren in een zakje of bakje doen). Bij het maken van smoothies heel erg handig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, zo doe ik het ook voor milkshakes, mjummie :)...

      Verwijderen
    2. Dat inviezen deed ik voor de 1e keer. Ik sneed de bananen in plakjes, maar vroor die plakjes niet afzonderlijk in, maar deed de plakjes in zakjes. Hopelijk gaat dat als ik een milkshake of smoothie wil maken in de blender.

      Verwijderen
    3. Een goede blender kan bevroren plakken banaan wel aan. Ik snijd ze ook, en doe ze per halve banaan in een zakje, halve banaan is hier de portiegrootte.Het wordt wel een klomp, maar doordat ze al gesneden zijn, komen ze ook weer zo los. Ik gebruik stevige zakjes, die ik omspoelen,droog en hergebruik voor fruit.

      Groet,Greet

      Verwijderen
  2. Lekker die kruiden! Ik mik ze vaak door de courgette soep! Geeft het net ff een andere smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met ingevroren banaan kan je ook lekker ijs maken. Structuur lijkt dan wat op roomijs. Gewoon in zo'n bakje van de staafmixer en dan klein scheutje melk erbij en draaien tot het op stevig softijs lijkt. Kan vanalles toevoegen voor andere smaken en hoe rijper de banaan hoe meer die smaak overheerst. Kan ook met sojamelk of amandelmelk, dan is het een fijn alternatief voor mensen met melk of lactose intolerantie.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.