donderdag 18 oktober 2018

Mijn allerallerlaatste werkdag

Vandaag is de dag van mijn afscheid.
Het is echt mijn allerlaatste dag.
 Diegene die mijn werk overneemt is niet de door mij gedroomde opvolger, want deze persoon mist veel ervaring en kennis en moet mijns inziens nog enorm veel leren.
Ik had liever iemand gehad vanuit de organisatie, met veel meer kennis en vaardigheden.
Maar de werkelijkheid is anders en dat is de keus van de werkgever, dus daar moeten ze dan zelf maar de mogelijke negatieve gevolgen van gaan ondervinden.
Ik hoop trouwens dat het meevalt, maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid.

Nu dan dus mijn afscheid: een borrel, cadeaus en speeches en dan is het klaar!
Ik ga het meemaken!

45 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt! Het lijkt me ook zo raar, het gevoel dat het echt je laatste dag is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne sag gewenst! Lijkt me een hele speciale, maar ook gekle dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal vreemd zijn. Maar ik wens je vele mooie pensioen-dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gefeliciteerd! geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens je een fijne dag toe (misschien met een lach en met een traan) en dat je maar lekker van je pensioen mag gaan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel plezier gewenst vandaag. Het zal een gek gevoel zijn! Maar er komen nog meer goede tijden...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volg al bijna 10 jaar en dan is het voorbij wat vliegen de jaren voorbij :-) ik ben benieuwd naar dat zwarte gat ......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zal een vreemde gewaarwording zijn. Hoop dat het een heerlijke laatste dag is en dat je met een goed gevoel de deur achter je dicht trekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd! Ik vond mijn laatste werkdag op een rare manier eenzaam en was blij toen we uiteindelijk voor de borrel in het café zaten. En misschien nog wel blijer toen ik daarna naar huis fietste. Ik hoop dat jij ervan kunt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne dag gewenst, ik hoop dat het gezellig wordt en een fijne herinnering.
    Ik heb na 26 jaar trouwe dienst nooit een afscheid gehad, ben langzaam afgevloeid. En eigenlijk vind ik het niet zo erg, het was een naar laatste jaar. Was blij dat ik weg was en heb het geen moment gemist.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoop voor jou dat het een mooi afscheid wordt! In een gat vallen zul je m.i. niet! Geniet eevan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geniet van alle mooie dingen die er vandaag vast gezegd gaan worden. En de financiele stabiliteit die je wacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geniet maar van je dag en dan breekt er een andere tijd voor je aan en dat zal wennen zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik maakte het een half jaar geleden ook mee, geniet er van, het zal wel een vreemd melancholiek dubbel maar ook fijn gevoel geven..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik wens je een mooi afscheid en dat je gaat genieten van je nieuwe leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Misschien kwam het omdat ik al langer aan het afbouwen was, maar die fameuze "laatste werkdag" kan ik me niet eens herinneren... Wel het afscheidsfeest, kort daarna. Dat was super.
    We horen in elk geval graag van je hoe het was -- en hoe het gaat worden! Gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal, in elk geval. Zoals je zelf al zei: je zag financiële problemen opdoemen vanaf het moment je met pensioen ging. En nu is het zover, maar de problemen heb je dus netjes weten te voorkomen. Compliment.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel veel succes op je laatste dag. Loslaten wat je niet kunt veranderen en omdenken: iedereen moet het een keer leren, misschien is dit het startpunt voor haar carrière.

    Wat zal het raar zijn om eind van de dag het gebouw uit te lopen. Ik hoop dat je het met een goed gevoel kunt doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel veel succes en geniet er ook een beetje van, zowel de laatste werkdag als ook je afscheid :)... Ik ben benieuwd naar je vervolg...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijne dag vandaag! Geniet ervan! Wat zal het raar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een fijne dag gewenst en ik hoop dat je met een tevreden gevoel thuis zult komen !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Veel plezier bij het afscheid en weer een nieuwe periode voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijne dag gewenst! En fijne tijd erna!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijne laatste werkdag! Ik kijk uit naar je blogs de komende tijd en hoop dat je geniet van je nieuwe leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat is echt een mijlpaal. Geniet van vandaag! En ik ben benieuwd hoe je het in de toekomst gaat vinden zonder dat vaste ritme van werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een fijne dag en geniet van de aandacht !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een bijzondere dag. Ik vind het heel fijn voor je dat je het einde hebt gehaald! Ik zie om me heen zoveel mensen die een jaar of wat tot vlak voor het pensioen helemaal afknappen. En daar dan nog lang mee worstelen tijdens het pensioen.
    Een hele fijne tijd toegewenst. Neem de eerste maand geen contact op met werk is altijd het advies geweest van mijn werkplekbuurman, nu gepensioneerd P&O medewerker. Hij heeft zich er zelf ook aan gehouden. Hij vond het zelf nog steeds een heel goed advies.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste maand geen contact lijkt me een zeer goed advies.
      Alleen maken ze het mij niet gemakkelijk om alles los te laten. Vanmiddag is mijn beoogde opvolger de laan uitgestuurd en hij is met onmiddellijke ingang gestopt met werken. De baas had er geen vertrouwen meer in. Ik heb er veel energie in gestoken om deze opvolger in te werken en dat is dus nu vergeefse moeite geweest.
      Heel jammer!

      Verwijderen
    2. Oh, dat is lastig en wat jammer! Het komt wel overeen met jou ideeën over je opvolger, maar dat maakt het nog niet minder jammer. Eerst maar eens een fijne 'thuis'-vakantie. Heb je wel verdiend.

      Verwijderen
    3. Oef, dat is naar afscheid nemen/loslaten.
      Maar zoals eerder gezegd, dit was de keuze van de baas....en hij mag het verder ook oplossen, het is zijn probleem.

      Verwijderen
    4. Ach wat is dat jammer dat ze dat doen op je laatste dag, wordt er toch weinig rekening met je gehouden.
      Laat je niet verleiden om er nog iets aan te doen, jouw tijd is geweest.

      Verwijderen
  27. Ojee, dan morgen niet te hard in het beruchte zwarte gat kukelen. ;-)
    Fijn dat het je laatste dag was. Ik hoop dat je heel erg gaat genieten van je (pre-)pensioentijd.
    loesje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het voor mezelf overzichtelijk gemaakt. Ik heb vakantie tot 6 december. Tot die tijd neem ik verlof op.
      Pas daarna ga ik met pensioen.

      Verwijderen
    2. begrijp ik nu dat je nog geen afscheid hebt gehad of krijg je dat als je echt met pensioen bent? Ik ging 13 jaar geleden met de OBU (oude regeling van pensioenfonds). Had een heel mooi afscheid als medisch secretaresse. Net thuis was het of ik met vakantie was of met ziekteverlof. Heel raar. Jongste dochter (toen 30) ging op hetzelfde moment het huis uit. Dus ook dat was wennen. Ga genieten van je vrije tijd en laat het bedrijf het bedrijf. Lidy

      Verwijderen
    3. @Lidy van Onlangs: ik heb wel een afscheid gehad afgelopen donderdag.
      Nu heb ik 7 weken betaalde vakantie en dan krijg ik vanaf 6 december AOW + pensioen. Die 7 weken zijn verlofweken die ik nog kon opnemen.

      Verwijderen
  28. Ik wens je een hele mooie pensioentijd toe
    Ik weet nog dat je er over schreef en nu is de dag er al
    Maar je hebt het verdient zuinigaan dus geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik wens je een fantastische tijd, veel geluk, liefs en een goede gezonfheid toe. Geniet! En blijf aub hier schrijven. Ik reageer niet zo vaak, maar volg get wel ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo, je laatste werkdag zit er op,nu vooral gaan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik wou, zo midden in de nacht, even komen kijken of er al een nieuw berichtje was. Nu lees ik dat je opvolger ontslagen is, omdat het niet ging. Balen, zeg! En toch ook: niet jouw probleem. Ik hoop dat jij nu lekker ligt te slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh heerlijk! Je bent vrij van werken!! Geniet ervan zuinigaan. Je hebt het verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heerlijk niet meer te hoeven werken.Rust doen wat je zelf leuk vind.Geniet er van.Werk al 5 jaar niet meer.Zwem 6x per week een half uurtje .Elke dag is genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal. Hoop dat je een fijn afscheid hebt gehad. Jammer van de opvolger. Ze zullen je wel missen! Maar dat is niet meer jouw pakkie-an. Wanneer je maar half zo geniet als ik van je pensioen, komt het helemaal in orde! Ik ben 20 jaar jonger en 20 kilo lichter geworden in de tien maanden dat ik ‘ er uit’ ben. Zo een ander leven. Geen tijd om te eten🤪. Alle goeds, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Aah, net een dagje te laat. Maar toch van harte gefeliciteerd met je pensioen! Je hebt het allemaal goed overdacht en voorbereid, dus geniet van de mooie tijd die voor je ligt.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. gefeliciteerd zuinigaan en geniet van je welverdiende pensioen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.