woensdag 17 oktober 2018

Speciale shampoo voor grijs haar

De shampoo van het merk A* (de paarse flessen) is bij de AH vaak in de 2=1 aanbieding.
In een soort vlaag van verstandsverbijstering kocht ik een tijd terug de Special shampoo zilvercare voor €6,99 per fles, terwijl de  goedkoopste shampoo van hetzelfde merk  €2,99 kost. Dat is ruim dubbel zo duur. Wat heeft me bezield? Ik denk dat ik verleid ben en dat de toegepaste marketing truc goed werkte.
Ik geloof eigenlijk helemaal niet in zulk spul. Zou mijn grijze haar daar echt van opknappen? Ik vrees van niet. Het is namelijk voor grijs haar met een gele gloed. Dat had mijn oma. Die had goudblond haar dat voor het grootste deel grijs was, maar met geelblonde haren er tussendoor. Ik ben sinds dat ik ongeveer 8 was nooit meer blond geweest. Ik had vrij donker, bruin haar en geen geeltinten in mijn haar. Nu ben ik deels grijs en voor een deel nog steeds een beetje bruin.
Waarschijnlijk doet die zilverzorg niet zo veel of helemaal niets voor mijn haar.
Ik heb de shampoo nog niet gebruikt, maar ik kan de fles ook niet terugbrengen, want de bon is er niet meer, die heb ik al weggedaan.

Heb jij ervaring met dergelijke paarskleurige shampoo?

18 opmerkingen:

  1. Shampoo zal op je grijze haren werken.
    Werkt goed voor gelig grijs.
    Zilver shampoo lekkere shampoo. Je kan evt om en om wassen. 1x gewone shampoo andere x zilver.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om een experimentje te doen, zou ik zeggen. Maak foto's van je haar nu en laat eventueel iemand je haarkleur beoordelen (met een waaier aan opties). Was dan vier weken je haar met deze shampoo en maak nog eens foto's en doe weer een beoordeling. Dan weer vier weken de shampoo niet gebruiken en dan weer foto's en die andere persoon laten kijken. Ik ben benieuwd of er verschil is.

    Leuk experimentje voor drie euro extra...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik het sinds een paar maanden en het werkt inderdaad: mijn peper-en-zoutkleur is veranderd in veel mooiere tinten. Het grijs is grijzer en het 'geel' is meer platina geworden. Jonge meiden gebruiken dit product om hun haar grijs te maken (extra lang in laten trekken) maar ik gebruik het gewoon als shampoo. Ik ben ook benieuwd of jij verschil gaat zien.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je haar knapt er enorm van op.
    Ook jonge mensen met blond haar gebruiken het het haalt die gele gloed weg.
    Waarom zo negatief zuinig aan ?
    Je kan het toch ook eerst proberen en dan pas je oordeel vellen?
    Of baal je er van dat je toch gezwikt ben voor de reclame.
    Dat geeft toch niet
    Ik zou zeggen volg het advies van petraH op en oordee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar Zuinigaan schrijft toch juist dat ze die gele gloed niet heeft?!

      Verwijderen
    2. Ja en.....
      Ik had het over jonge mensen
      Zuinig aan heeft het over opknappen van haar haar

      Verwijderen
  5. Zelf heb ik deze shampoo nog nooit gebruikt maar word nu heel nieuwsgierig als ik de reacties zo lees .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn, voorheen donkerharige vriendin, gebruikt het ook. Zij is al jaren grotendeels grijs (niet gelig) en gebruikt deze shampoo ook. Heur haar ziet er altijd erg mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De shampoo voor grijs haar heb ik nog niet nodig, maar het merk gebruik ik wel alleen dan voor krullend haar en daar werkt het wel voor, je zou zeggen hoe weet shampoo welk haar krullend is haha maar hoef minder te vechten met mijn haar als ik dat merk gebruikt.
    De shampoo (ik gebruik er ook de conditioner van) kost mij 3,09 per fles en dan was hij nu 1+1 gratis

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wissel shampoo altijd af, want na een tijdje went mijn haar er aan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb zulke shampoo van de kapper voor m’n as-blonde haar. Daardoor blijft de kleur veel mooier. Ik vind dat geelgeblondeerde haar bij veel vrouwen zo lelijk. Maar als je echt goede zilvershampoo hebt moet je wel weer oppassen dat het niet ‘blauw’ wordt. ����

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook grijs haar en geen gele gloed. Ik gebruik deze shampoo ook en het grijs wordt er helderder en glanzender van. Ik koop het wanneer het in de aanbieding is. 2 voor de prijs van 1

    Groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze shampoo is momenteel in de aanbieding bij AH, 2 voor de prijs van 1.

      Verwijderen
  11. Joh, dan reken je toch uit hoe lang je met deze fles doet en wat het je per wasbeurt "kost". En kijk dan ook eens naar wat het je oplevert. Je pampert jezelf (mag toch ook wel eens?), misschien ziet je haar er prachtig uit, misschien ruikt het lekker...Kortom: niks te verliezen.
    Veel plezier met je nieuwe shampoo.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou terug gaan naar de winkel en vragen of je de shampoo mag omruilen voor je gebruikelijke fles.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gebruik deze shampoo ook.Zo ongeveer een keer per maand. Het haar frist dan op en de kleur is mooier en glanzend. BEN grijs met nog hier en daar een zwarte. Niet te vaak gebruiken want verkleurd dan het haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb blonde lokken (highlights) in mnijn lange haar. Op advies van de kapper meng ik ter grootte van een euro zilvershampoo met mijn gewone shampoo 1x per week. Prima resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gebruik om de drie weken 1 of 2 keer een zilvershampoo, mijn grijze haar oogt dan weer fris en glanzend. Volgens mijn kapster is het zo dat invloeden van buitenaf zoals zonlicht, gebruik van een schuimversteviger e.d het grijze haar gelig maken. Dit zal wellicht per persoon verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.