zaterdag 8 december 2018

De boodschappen in de afgelopen week: een week met vrij veel uitgaven!

Mijn budget is nog steeds 35 euro per week. Vaak kom ik daar lang niet aan toe, soms is er een overschrijding en soms zit ook keurig rond dit bedrag.
Dit gaf ik de afgelopen week uit.
 
1 -8  dec. 2018

*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
mandarijnen, 1 kg* Coop 0,89
appelstroop AH 0,64
oude kaas @ Coop 2,22
bloemkool, 2216 gram* Coop 1,00
groene kool, 1100 gram*  Coop 1,00
snoeptomaatjes , 2x 500 gr* AH 4,00
gezeefde tomaten, 2 x 500 gr AH 0,92
tomatenblokjes, 2 blikken AH 0,88
aardappelen* AH 1,81
vegetarische balletjes, 3x 250 gr* Coop 5,00
gerookte haring, 3 stuks* AH 1,96
Snacks
olijven en humus* AH 4,00
traktatie voor verjaardag AH 4,63
pepernoten, 3 zakjes @ AH 0,98
Dranken
sojadrink, 2 liter AH 1,78
Kat 0,00
Verzorging 0,00
Kleinkinderen 0,00
TOTAAL 31,71

Ik kocht een enorme bloemkool, in de aanbieding en ook een groene kool. De bloemkool ging doormidden en de helft ligt nu bij mijn oudste dochter. Mijn kleindochter en schoonzoon houden zo van "witte broccoli", zoals kleindochter de bloemkool noemt.
De groene kool was weer fantastisch! Ik vind die kolen zo prachtig, bijna te mooi om op te eten! Voor wie niet weet hoe groene kool er uitziet, even een foto.
Groene of savooiekool. Bron: pixabay.com
Die kleur en die nerven! Prachtig!

Verder vrij veel snacks gekocht en een traktatie voor mijn verjaardag. Die traktatie bestond uit een paar pakken koeken (spritsen en jodenkoeken). De hele ochtend moest ik vergaderen, dus dat kleine groepje heb ik getrakteerd en op donderdagmiddag zijn er niet veel mensen aanwezig, die heb ik getrakteerd voor zover ze nog wat wilden. In alle werkkamers stonden ook al banketletters van de echte banketbakker, daar trakteerde de werkgever op 5 december op.
Uiteindelijk heb ik nog vrij veel koeken weer mee naar huis genomen. Dat is niet erg, die komen wel op!

1 zakje pepernoten kocht ik voor 5 december en 2 zakjes kocht ik gisteren (alles met 250 gram inhoud). Gisteren waren ze voor de helft van de prijs.

4 opmerkingen:

  1. Bloemkool is spotgoedkoop, bij ons zou die zeker 3 euro kosten. Gr. Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een aanbieding, maar inderdaad, spotgoedkoop voor zo'n kanjer van een bloemkool!

      Verwijderen
  2. In oud geld kosten de snoeptomaatjes Hfl. 8,80 per kg. Komt zomaar ineens bij me op? Heb jij dat soms ook nog? LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit jaar kweekte ik geen Savooie kolen. Had er vorig jaar teveel. Dit jaar kweekte ik veel meer bleekselderij, Palmkool, spruiten, spitskool, gewone boerenkool Ook lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.