donderdag 13 december 2018

Internetproblemen!

En dan is het weer eens zo ver!
Geen internet!
Wat er mis is, is voor een internetgebruiker zoals ik soms moeilijk te achterhalen.
Het systeem vroeg om het wachtwoord, nog eens een keer het wachtwoord en nog weer.
Dan weet zelfs ik: dit gaat dus niet werken, want of je nu 2x zonder resultaat je wachtwoord invoert of je doet dat 20 keer, dat maakt niets uit.

Vaak gaat het mis na een Windows update, dan gooit Windows mijn Wi-fi verbinding via USB-poort  er uit en gaat het apparaat terug naar de fabrieksinstellingen en gebruikt het apparaat de ingebouwde Wi-Fi in mijn computer die veel minder stabiel is. Dan is er soms Wi-fi en soms ook weer niet. Ik weet inmiddels hoe je dat aanpakt en zorgt dat ik weer mijn USB-poort kan gebruiken.

Nu geen Windows update, maar toch geen internet.
Dan is soms de oplossing: de stekker van het modem er uit en vijf minuten daarna de stekker weer in het stopcontact en een aantal minuten wachten totdat het modem weer volledig werkt. En ja hoor, mijn Wi-fi was weer actief als vanouds
!

6 opmerkingen:

  1. Zoals Chriet Titulaar het al noemde: een wondere wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben sinds kort weer een bedraad netwerk naast wifi. Dit geeft een veel stabielere en snellere verbinding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn altijd bedraad gebleven via glasvezel. Nooit problemen gehad met tv/internet/vaste telefoon. Een aanrader.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Glasvezelkabel legt KPN in Den Haag en omgeving als allerlaatste aan!
      Ik weet ook niet waarom, maar ze(KPN) zeiden dat eerst alle buitengewesten werden aangelegd.

      Verwijderen
  4. De magnetron kan je wifi verbindingen storen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga even heel snel terug naar de middelbare school je natuurkunde bij schaven: kooi van Faraday, er komt geen straling uit die magnetron!

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.