zondag 16 december 2018

Veel energie verbruikt in de afgelopen week

Koud was het zeker in week 50!  En ik heb dan ook veel gas verstookt. In de afgelopen week had ik 3x de hele middag een kleinkind op bezoek. Alle keren wilde de peuter in het ledikantje niet onder de lekker warme deken gaan liggen. Ik heb dus de verwarming op de kinderkamer aan gedaan, anders vind ik het met dit winterse weer toch echt te fris.
Ruim 25 m3 verstookte ik en dan was ik ook nog 3 dagen aan het werk! Daarnaast heb ik ook nog een avond in het huis van mijn dochter op mijn kleindochter gepast. Ik ging er rechtstreeks vanuit mijn werk naar toe, dus dat scheelde ook al weer in mijn eigen gasverbruik.

Wat verbruikte ik?

Mijn gebruik in de afgelopen week (week 50):

GAS ->   25,1 m3.
In week 49 gebruikte ik  14,7 m3.

STROOM -> 12  kWh
In week 49  gebruikte ik 12 kWh.

Wat kost dat verbruik van deze week? 
Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 71 cent per m3 gas en 24 cent per kWh: €20,70
En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten komen daar nog bij.

Mijn eigen schatting dat ik een volgend jaar, als ik met pensioen ben, wel toe kan met 200 m3 meer gasverbruik in plaats van het huidige verbruik van ca 530 m3 is misschien wel een beetje te optimistisch, want die kubieke meters gaan er in de winter snel doorheen!

5 opmerkingen:

  1. Hier 1600 kuub per jaar, huisje 5 mensen en altijd iemand thuis. Welk merk ketel heeft u eigenlijk met zo weinig verbruik?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Remeha Tzerra Plus, is 30% zuiniger dan oude ketel. Afglopen jaar 300 kuub verbruikt.

      Verwijderen
  2. O ja plus 5300 kwh stroom , altijd pc aan tv enz enz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ketel lean inregelen en tunen kun je hoop besparen hoop volgend jaar ruim 200 m3 te besparen en dan komen we op zo,n slechts 200 m3 uit met 6 persoons huishouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.