zondag 24 maart 2019

Verbruik gas en stroom in de afgelopen week

De afgelopen week was een mooie voorjaarsweek met een warme, zonnige dag, maar ook met wat frissere dagen.

Wat verbruikte ik in de afgelopen week?

Mijn gebruik in de afgelopen week (week 12):

GAS ->   11,3 m3.
In week 11 gebruikte ik 20,5 m3.

STROOM -> 13  kWh
In week 11 gebruikte ik 14 kWh.

Wat kost dat verbruik van deze week? 
Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 71 cent per m3 gas en 24 cent per kWh: €11,14
En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten, zoals vaste leveringskosten en netwerkbeheerkosten komen daar nog bij.

#########################################

Ik kan aan mijn stroomverbruik merken dat ik vaker thuis ben omdat ik nu met pensioen ben. Eind augustus stond mijn jaarverbruik op 586 kWh (= meterstand eind augustus 2018 min meterstand eind augustus 2017).
Mijn jaarverbruik nu (= meterstand eind 24 maart 2019 min meterstand eind 25 maart 2018) is 607 kWh. Het verschil is nu 21 kWh en ik ben nu 7 weken met pensioen. Over een heel jaar gerekend zou ik 156 kWh meer gaan verbruiken als ik zo doorga.

Verschillen in gasverbruik vind ik veel lastiger, ik weet niet meer hoe koud het vorig jaar was, volgens mij was maart toen vrij koud en dat vertekent het beeld als ik ga vergelijken. Daar waag ik me dus voorlopig niet aan. In feite worden verschillen in stookkosten pas duidelijk na een aantal jaren.

1 opmerking:

  1. Ik vind het nog steeds knap hoe weinig stroom je verbruikt!
    Ik probeer er alles aan te doen, maar lager dan ongeveer 1200 kWh per jaar lukt me niet.
    Het verbruik van afgelopen week was 27 kWh en 3 m3 gas.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.