Afgelopen vrijdag kocht ik in de aanbieding 3 flessen WC reiniger voor de prijs van 2 van die flessen.
Tenminste, dat dacht ik!
Op het schap stond dat de aanbieding gold voor alle schoonmaakmiddelen, behalve de AH basic en schoonmaakazijn. Bij thuiskomst bleek dat ik voor alle 3 flessen betaald had en niet voor 2.
Het scheelde €1,49.
Niet direct een wereldbedrag, maar ik voelde mij wel misleid. Toen ik op de website keek, dan stond het spul niet bij de opsomming van de aanbieding, dus misschien klopte het wel, alleen was dan de tekst op het schap "behalve AH basic en schoonmaakazijn" misleidend, want de gekochte producten voldeden wél aan die eisen.
Wat nu?
Producten als afwasmiddel, wasmiddel, tandpasta, shampoo en ook WC reiniger koop ik altijd in de aanbieding, waarbij ik de 2e of de 3e gratis krijg. Dus deze aankoop waarbij ik het volle pond betaalde, was heel anders dan ik gewoon was.
Ik besloot toch terug te gaan, met de 3 flessen en de bon en eventueel, als ik niet 1 gratis kon krijgen, gewoon voor alle 3 de flessen geld terug te vragen en andere schoonmaakmiddelen te kopen.
Het was prachtig weer, ik had net uren in de zon buiten gezeten, dus wat let mij om weer op de fiets te stappen?
In de winkel was de manager het met mij eens dat het onjuist was dat ik geen 3e gratis had gekregen.
Die €1,50 kreeg ik dus terug.
Dus fietste ik tevreden terug naar huis!
Ik denk niet dat ik terug gegaan was als het gestormd en geregend had, te veel moeite voor dat bedrag waarschijnlijk!
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
zondag 24 maart 2019
Werk van maken of laten lopen?
Labels:
Consumentenzaken
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Ja, dat is dan weer een voordeeltje als je genoeg tijd hebt, dan is het helemaal niet erg om even heen en weer te fietsen. Of om te fietsen voor een aanbieding. Dat laatste doe ik ook regelmatig.Of gewoon een paar dorpen verder boodschapjes doen,heerlijk fietsend door de weilanden.
BeantwoordenVerwijderenIk doe mijn boodschappen bijna altijd bij AH en het liefst met de handscanner en boodschappenlijstje in de app. Dan weet ik waar korting op zit, en zodra ik geen 'katjeng' hoor, wandel ik na het afrekenen naar de klantenservice.
BeantwoordenVerwijderenGoed dat je terug bent gegaan. Is ook een leerpuntje voor het bedrijf.
Ik controleer altijd de kassabon in de winkel. ( heb ik slechts een paar artikelen dan kan ik meekijken op de kassa en neem ik geen bon)
BeantwoordenVerwijderenDat doe ik normaal gesproken ook, maar nu niet. Zo zie je maar weer dat het heel nuttig is om je kassabon na te kijken op fouten!
VerwijderenIk doe hetzelfde als mw. Zuinigaan: teruggaan en reclameren. De AH is vlak bij mijn woning.
BeantwoordenVerwijderenOverigens complimenten voor de AH servicemedewerkers: mijn reclamaties worden altijd uitstekend behandeld.
Het is ook mijn ervaring dat ze bij de balie heel servicegericht zijn.
Verwijderenheel goed gedaan en het hoort ook bij onze instelling, toch....
BeantwoordenVerwijderengelukkig doet AH-medewerkers nooit moeilijk, ze nemen de tijd en leggen de zaak netjes uit, dat maakt dat je met nog meer interesse weer naar AH gaat!
plus de bonus van het mooie weer, je dag kan niet mer stuk!
Groot gelijk Zuinig-aan dat je even terug ging. Het loonde dus. Had ik vorige week bij een tuincentrum, de korting op bloemetjes was niet in het computersysteem verwerkt. Dat maakten ze in orde bij de klantenservice en ik kreeg 1,35 terug. Leuk toch! groetjes, Marlie
BeantwoordenVerwijderenJa ik ga ook meestal terug. Eigenlijk nog meer om te laten weten dat eea niet klopt, dan om het geld, zodat andere klanten worden behoed voor de fout en de winkel de gegevens bij de producten kan corrigeren.
BeantwoordenVerwijderenHet is je goed echt om terug te gaan want het klopte niet .Ik pinde vorige week bij jumbo ,de pinautomaat gaf het groene vinkje en akkoord aan .Nope zei de kassa ik had niet betaald . Nu mag ik een week afwachten en dan met mijn uitgeprinte afschrift van de bank '' bewijs '' en mijn bon terug gaan .Ik vrees dat het wel veel gesteggel zal worden maar het gaat wel om bijna 14 euro .Op zo'n moment is het jammer dat ik geen telefoon heb om het directe bewijs te leveren
BeantwoordenVerwijderenOh, wat vervelend! Ik heb op mijn mobiel wel de mogelijkheid om de betaling te tonen.
VerwijderenIk volg het altijd omdat het me hier bij de Jumbo drie van de vier keer overkomt. Dan raken de pubers dwars. Omdat ze niet weten wat te doen. Haal regelmatig de leiding er bij.
BeantwoordenVerwijderenHeb het zelf nu 2 keer bij de Dirk vd Broek gehad, die is niet enorm makkelijk bereikbaar, dus als ik wel met de auto ga betekend dat ook betaald parkeren.
BeantwoordenVerwijderenHeb ze eigenlijk altijd om die reden gewoon gemaild, meer om het feit dat ik inderdaad niet wil dat andere ook benadeeld worden, en tja waarom dief zijn van je eigen portomonnee..
Beide keren kreeg ik heel snel een mailtje terug en hebben ze me een tegoed bon opgestuurd. Prima service.