dinsdag 21 mei 2019

Toch nieuwe kleding gekocht!

Ik vond dat ik met ingang van mijn pensioen best wel een tijdje geen kleding meer kon kopen. Kleding genoeg en heel netjes hoef ik er niet uit te zien, casual is goed genoeg.

Toch kocht ik twee weken geleden  4 paar nieuwe kniekousen voor gemiddeld €18,99 per paar omdat ik daar naar mijn smaak toch niet voldoende van had. Ik kocht drie paar afgeprijsd naar €19,95 en één paar voor de volle prijs van €29,50 en daar overheen nog 15% moederdagkorting  voor die 4 paren (de korting was €13,40). Ik kocht licht gekleurde kousen voor de zomer.
Daarnaast kocht ik een goed waterdicht jack, een echt regenjack. Dat had ik in wel 25 jaar niet in mijn bezit gehad, mijn meest "waterdichte jas" was in ongeveer 20 minuten zware regenval nogal doorweekt.

Waarom kocht ik die kniekousen? In de herfst kreeg ik serieuze beenproblemen. Ik had al eerder last van gezwollen onderbenen, met name links, dat had ik al jaren, maar vanaf eind oktober kwam er zo veel spanning op mijn toch al heel dunne huid te staan, dat de huid spontaan open knapte. Niet gezond en niet fijn. Niet dat het pijn deed, daarvan heb ik door de diabetes helemaal geen last meer van, maar het is een slecht teken dat de huid van mijn benen als vanzelf open barst. Ik moest van de huisarts steunkousen gaan dragen. In de tussentijd totdat de steunkousen geregeld zouden worden, de organisatie van zorg duurt lang, had ik mijn compressie kniekousen gedragen. De compressiekousen die ik had, geven voldoende druk om mijn benen slank te houden en zwelling tegen te gaan. Het zijn een lichte versie van de medische steunkousen. Ik hoefde van de huisarts en van de wijkverpleegkundige niet meer aan de medische steunkousen, de kousen die ik gebruikte gaven voldoende druk om zwelling tegen te gaan. Ik was blij, want de kousen die ik had zijn veel mooier (goed voor mijn ijdelheid ;-) en zeker gemakkelijker aan te trekken dan de beige medische steunkousen.

In november had ik naast de twee paar kniekousen die ik al in mijn bezit had, 6 paar nieuwe kniekousen met compressie gekocht. Drie paar volledig van nylon met spandex en drie paar van een mengeling van wol, bamboe, nylon en spandex. Die laatste soort, met natuurlijke materialen, draagt veel fijner en die kan ik ook iets gemakkelijker aantrekken. Die waren van hetzelfde merk als de kousen die ik al had. Duurder dan de kousen die volledig uit kunststof bestonden, maar wel fijner.
En daar heb ik nu dus nog 4 paar van bij gekocht, want de kousen die ik had, waren op 1 uitzondering na alleen in de kleuren  bruin en zwart en daar zag ik mij in de komende maanden niet mee lopen!

Het goed waterdichte jack kocht ik vanwege de zeiltocht van mijn broer. Het moest er maar eens van komen, een regenbroek had ik al jaren, maar geen regenjack.
Nu dus wel!

Dus laat die regen maar komen (hoewel, misschien toch liever niet, ik houd meer van zon!)

11 opmerkingen:

  1. Ik dacht al zoveel geld voor kniekousen? Maar ja compressiekousen zullen inderdaad wel duur zijn. Ik zag ze vanlaatst trouwens zelfs al bij de action liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn he, een goede waterdichte jas. Ik heb eind 2018 mijn auto weggedaan om met trein en fiets naar mn werk te gaan. Toen heb ik ook een mooie waterdichte jas gekocht. 5 km door de regen en toch droog op het werk aankomen. Ben er echt blij mee. Ook de ritsen zijn waterdicht afgewerkt. Aan zoiets geef ik graag mn geld uit! Groet, g

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kun je mij vertellen waar je de kousen (online) hebt gekocht. Ik heb er belamgstelling voor.
    Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn compressiekousen zijn van Sockwell. Door de merino wol en bamboe die er in verwerkt zijn, dragen ze heerlijk!

      Verwijderen
  4. Jeetje dat is niet niks dat je huid gewoon spontaan opensprong zeg. Goed dat die kousen daar tegen helpen. Toen ik de prijs eerst las, leek het me heel duur, maar nu begrijp dat ik dat het speciale kousen zijn! Een goede regenjas is altijd handig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie dat niet echt als kleding maar meer als noodzaak. Die kousen zijn gewoon medisch noodzakelijk en een regenjas is zeer nuttig.

    Een leuk blousje of een shirt of een nieuwe broek die vallen bij mij onder kleding.

    Goede investering die kousen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Noodzakelijk waren die kousen niet echt, want ik bezat al 8 paar. Maar dus weinig zomerse kleuren en motieven. Door de aanvulling met mooie lichte kleuren kan ik ook weer langer met de donkerbruine en zwarte kniekousen, want die blijven voorlopig in de kast liggen. Financieel gezien maakt het in gebruik niet uit of ik nu nieuwe koop of als de oude versleten zijn. Ik draag toch maar 1 paar tegelijk. Dan liever nu extra, zodat ik meer keus heb.

      Verwijderen
    2. En gewoon fijn en leuk toch; meer keus hebben. Vooral zomerse kleurtjes.

      Verwijderen
  6. Ik begrijp niet dat je niet eerder een goede regenjas gekocht hebt omdat je toch meestal op de fiets naar je werk ging!
    Fijn dat de compressie kniekousen goed voldoen. Heel belangrijk bij hoge bloeddruk en diabetes: mijn moeder droeg ze van haar 84ste tot haar dood ( ruim 7 jaar later) en heeft ondanks haar hoge bloeddruk en diabetes nooit beenproblemen gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wel een regencape, eigenlijk een wandelcape, die nam ik in regenachtige periodes altijd mee naar het werk, in combinatie met de regenbroek. Dus ik zag de noodzaak niet zo voor een regenjack.
      Op een zeiltocht is een wijde regencape absoluut niet handig. Vandaar.
      Op zich had ik inderdaad het regenjack beter eerder kunnen kopen.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.