zaterdag 31 augustus 2019

Boodschappen in de afgelopen week: heel veel groenten!

Deze week kocht ik heel veel veel groenten, meest uit aanbiedingen. In totaal wel 7 kg! Voor mij is dat omgerekend een kilo per dag! En dan te bedenken dat ik afgelopen maandag en gisteren elders warm at!

De tortillawraps kocht ik niet voor mezelf, maar voor als mijn kinderen hier komen eten. Het is wel een gemakkelijk maaltje en de kleinkinderen vinden het heerlijk, vooral mijn kleinzoon is heel dol op wraps, die eet bijna niets anders als hij de kans krijgt.

Ook de druiven zijn voornamelijk bedoeld voor mijn kleindochter, zij vindt ze heerlijk en voor mij zijn ze wat heel zoet. Ik moet moet bekennen dat ik in de afgelopen week veel te weinig fruit gegeten heb, alleen wat appels en  minneola's die ik kocht in de vorige week.  Nu heb ik dat voldoende gecompenseerd met veel groenten per dag, dus het lijkt me voor een weekje niet zo erg!

Omdat er een aanbieding was, heb ik nat voer voor de kat bijgekocht. Bijna alle natvoer was op! Uiteindelijk was de aanbieding van de Coop een betere koop, maar dat zag ik pas later, toen ik de aanbieding bij de AH al gekocht had.

24 - 31 aug '19


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
druiven, 500 gr Coop 1,69
cottage cheese Lidl 0,55
belegen kaas Lidl 2,99
maïswafels* AH 0,47
halvarine AH 0,58
gerookte haringfilet, 2x 3 stuks (68 cent per stuk)* AH 4,07
buitenbeentjes aubergine, ca 1200 gr @ AH 1,55
300 gr. sperziebonen* AH 0,42
2 grote preien, 700 gr* AH 0,89
2 grote komkommers, 900 gr* AH 1,18
bloemkool, bijna 1200 gram* AH 1,29
2 zakken à 400 gr gegrilde groenten, diepvries* Coop 0,20
uien, 1 kg* Coop 1,32
romana sla, 350 gr* Lidl 0,79
lente ui Lidl 0,65
2 maïskolven, vers, 450 gr Lidl 1,49
avocado Lidl 1,19
3 pakjes vleesvervangers* Coop 5,00
2 blikjes witte reuzenbonen* AH 1,43
12 tortilla wraps* Lidl 1,39
zoetstof, vloeibaar Kruidvat 1,99
Snacks/ hapjes  0,00
Dranken
sojamelk, 2 liter AH 1,76
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 32,89
Diversen
kattenvoer* 16 blikjes, 39 cent per blikje AH 6,25
kattenvoer* 24 zaakjes, 25 cent per zakje Coop 5,99
zelfzorg medicijnen Kruidvat 3,44
zegels AH 0,60
zegels AH 1,50
TOTAAL DIVERSEN
TOTAAL 50,67

9 opmerkingen:

  1. Al die groenten zijn goed tegen de obstipatie !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 7 kilo!!
    At je echt een kilo groenten per dag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaf, misschien moet je bij de boodschappen een standaard disclaimer zetten:
      'Deze boodschappen zijn in geen geval een goede representatie van mijn wekelijkse menu. Veel items van deze lijst zijn bedoeld voor de voorraad, terwijl het menu juist ook weer aangevuld wordt door de voorraad'. Hahaha!

      Verwijderen
    2. Nee hoor, er is nog veel over! Die diepvriesgroenten liggen nog in de diepvries, de uien liggen koel en donker, maar niet in de koelkast, de bosui, de sla en de bloemkool en ook de maïskolven liggen in de koelkast, de helft van de aubergines heb ik klaargemaakt en ingevroren, de andere helft van de aubergines en een groot deel van de prei gaat vandaag op. Ik heb samen met kleindochter woensdagmiddag een komkommer opgegeten en vanmiddag eten we waarschijnlijk de andere helemaal op. Kleindochter is gek op komkommer!

      Verwijderen
    3. @Anoniem van 12:13 uur. Het klopt dat ik de meeste groente en andere boodschappen van bovenstaande lijst koop voor de volgende week en niet voor de afgelopen week, dat komt omdat ik de meeste boodschappen op donderdag en vrijdag koop. In de afgelopen week at ik voornamelijk groenten die ik in de week of weken daarvóór kocht: sperziebonen, trostomaten, spitskool, bospeen, gezeefde tomaten.

      Verwijderen
    4. Met 7 kilo groenten moeten de kilo's er af vliegen

      Verwijderen
  3. Aaf, niet zo happen op een provocerende vraag van A. Noniem. Geniet van je verse producten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je weet wat ze zeggen van fruit: het is groente met suiker. Daar zou ik dus niet over in zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.