donderdag 26 december 2019

Geen internet op PC!

Ik houd van internet!
Zonder internet kan ik niet zo veel.
Ik wil nieuws lezen, de krant lezen, blogjes lezen en nieuwe blogjes schrijven, dus internet is voor mij onontbeerlijk.

Afgelopen week kon mijn PC na het opstarten geen verbinding krijgen met het internet.
Dat gebeurt wel vaker. Dan check ik eerst op mijn mobiel of de Wi-Fi het doet. Doet die het, dan ligt het dus niet daar aan, geen internetstoring bij de provider, maar puur aan het feit dat mijn PC het signaal niet oppikt.
Wat nu?
Dit gebeurt gemiddeld eens per twee maanden. Soms helpt het om de verbinding te verbreken en dan opnieuw te verbinden. Dan heb ik ineens wel Wi-Fi, maar vaak vraagt het systeem eindeloos achter elkaar om het wachtwoord, ik voer een correct wachtwoord in, en dan nog een keer, en nog een keer. Dat lukt dan gewoon niet. Meestal helpt het dan prima om het modem uit te doen en weer opnieuw op te starten en dan heb ik ineens toch internet. Helaas wilde mijn PC van de week nog steeds niets doen. Internet niet bereikbaar.
Wat nu?
Ik sprak mijn PC bemoedigend toe:
Toe nou, ouwe jongen, je kan het, echt waar!
Nogmaals mijn smartphone gecheckt, daar had ik wel Wi-Fi en ik was al van plan om te gaan kijken of ik dan maar over moest stappen naar mijn laptop, die is wat beter met de Wi-Fi, toen ik bedacht dat het een poging waard was om te kijken of het zou helpen om de PC zelf opnieuw op te starten.
En ja, dat was het probleem!
Kennelijk ging er deze keer bij het opstarten iets mis, waardoor internet op de PC niet lukte. geen technische hoogstandjes, gewoon even van de stroom af, en klaar is Kees!

6 opmerkingen:

  1. Wat ben je onthand zonder internet he?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend als een apparaat het niet gewoon doet! Ikzelf doe alles op mijn Ip.ad, laptop aan broertje gegeven en de PC alleen ivm belastingen. M.i.v. volgend jaar wordt dat door alleen nog door boekhouder gedaan en dan gaat ook de PC eruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Neusspray in het gleufje van de usb-poort wil ook vaak helpen! (grapje)
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij ook want het is standaard in ons leven geslopen
    Ik zou wattsapp niet willen missen op mijn telefoon want dat is echt wat ik dagelijks gebruik
    Mijn pc gebruik ik meer voor bankzaken want dat doe ik niet op de telefoon dus dat kan ik ook niet missen
    Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die geen internet hebben
    Zijn die er nog ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk wel dat die er zijn, hoogbejaarden met name, maar ook anderen die in hun werk helemaal niet met computers te maken hebben en geen interesse hebben in computers of smartphones.
      Maar ze zijn er niet onder mijn lezers ;-)

      Verwijderen
  5. Ik heb hier nog altijd een kabel liggen voor als de wifi het niet doet.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.