woensdag 25 november 2020

Al weer 4 weken op de wachtlijst voor de 2e operatie

Gisteren stond ik al weer 4 weken op de wachtlijst voor de heupoperatie!
Als de pijn blijft zoals nu, dan is het wachten goed te doen.
Lopen is wat pijnlijk en dat doe ik daarom niet ver en lang, maar fietsen gaat nog goed. Pijnstillers heb ik in de afgelopen 4 weken niet gebruikt. Dat is nog niet nodig.

Om te vieren dat het relatief goed gaat en ik al weer bijna een maand op de wachtlijst sta, heb ik afgelopen zaterdag bij de bloemist een enorme amaryllisbol gekocht!
Een cadeautje voor mijzelf!
Kijk zo wordt hij:


En zo is de bol nu:


Ik verwacht dat de bol iets minder uitbundig gaat bloeien als op het kaartje, er zijn tot nu toe 2 bloemstengels zichtbaar. Ik wacht met spanning af!

Mijn 2 oude amaryllisbollen, die afgelopen voorjaar bloeiden, liggen al weer een tijdje op een koele donkere plek te drogen en te rusten, die pot ik begin januari weer op in de hoop dat ze weer gaan bloeien!



33 opmerkingen:

  1. Wat een beauty, ik wens je er veel plezier van. En wie weet ben je toch sneller dan verwacht aan de beurt met je heup. Groet, g

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, reguliere zorg wordt overal uitgesteld. Behandelingen voor kanker- en hart en vaatziekten vooruitgeschoven met als gevolg een golf van overlijden binnenkort. De covid19 maatregelen werken contraproductief. Al het leed in huiselijke kring, de ontslaggolf etc. En dat allemaal voor een ouderdomsziekte. De gemiddelde leeftijd van een overleden covid19 patient is 83. De beleidsmakers hebben bloed aan hun handen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een opruiende reactie. Covid-19 is geen ouderdomsziekte en verruiming van de maatregelen is niet de oplossing. Dan wordt het superdruk in ziekenhuizen en dan is er al helemaal geen plaats meer voor de reguliere zorg!
      Ik vind wel dat er in de afgelopen jaren veel te veel bezuinigd is in de zorg, waardoor er te weinig bedden zijn en ook te weinig personeel!

      Verwijderen
    2. Anoniem heeft wel een punt. De meeste overledenen door covid19 zijn boven de 80. Hoe triest het ook is en ja jongeren worden ook geraakt, maar relatief erg weinig. Groet Jannie

      Verwijderen
    3. Lockdowns en mondkapjes hebben niet zoveel zin. Kijk naar Zweden. Daar zijn deze maatergelen nooit gebruikt. De eerste golf in maart daar was bijna net zo heftig als bij ons. Het virus heeft zich vrij door de populatie kunnen bewegen met als gevolg dat ze nu geen 2e golf kennen. En de economie en samenleving is daar niet kapotgemaakt. Zweden was het enige land in Europa dat in het voorjaar de WHO aanbevelingen voor coronavirusen heeft opgevolgd (geen lockdowns, geen mondkapjes). Een trieste constatering.

      Verwijderen
    4. Ik vraag me altijd af, Anoniem, hoe jij het voor je ziet om minder of niets aan Covid-19 te doen. Ik kan me ergens wel een beetje vinden in jouw mening, maar ik blijf steken bij het praktische gedeelte.
      Niet alleen ouderen, maar ook veel jongere mensen worden ziek. Velen kunnen 'gered' worden in het ziekenhuis, maar dat kost veel personeel. Zonder medische zorg zouden er veel meer mensen, ouderen, maar ook jongeren, sterven. Wat is jouw voorstel? Iedereen die Covid krijgt en naar het ziekenhuis zou moeten thuis letterlijk laten stikken? Een spuitje geven bij de voordeur en meteen afvoeren naar het mortuarium? Ik las laatst een berekening dat als we het virus z'n gang laten gaan, er 2 miljoen (ik hoop dat ik het juist onthouden heb) mensen in het ziekenhuis zouden komen. Dus wat doen we met die 2 miljoen mensen? Ze thuis de hel laten doormaken zonder medicatie en hopen dat misschien de helft het overleeft? Of inderdaad allemaal euthanasie zodat ze dat in ieder geval niet mee hoeven maken?
      Zonder medische zorg zullen er vast ook nog veel meer mensen covid-syndroom krijgen, zoals er nu al veel, juist jongere mensen zijn die al maanden extreem moe zijn of allemaal rare klachten hebben door het virus.

      Ik hoop dat je nog weer wilt reageren want ik ben erg benieuwd naar hoe jij het aan zou willen pakken. Ik vind ook dat de economie veel te harde klappen krijgt en te veel mensen nu door andere klachten sterven doordat er geen plaats is in het ziekenhuis, maar het lukt mij niet om een alternatief te bedenken voor wat er nu gebeurt. Ja, dus alleen dat spuitje bij de deur van het ziekenhuis, maar ik vind dat wel een heel groot offer.

      Verwijderen
    5. @ anoniem van 10:04 uur: ik vraag me echt af of jouw constatering over Zweden wel klopt, of ze echt geen tweede golf kennen. Ik denk dat je nepnieuws verspreid.

      Verwijderen
    6. Anoniem 10:10. Ik pleit voor het Zweedse model. Geen lockdowns en geen mondkapjes. Wel wat social distancing. Gewoon wat de WHO ook adviseerde dit voorjaar. En fors uitbreiden van het aantal bedden en zorgpersoneel. In de zomermaanden had dit moeten gebeuren toen het aantal ziekenhuisopnames praktisch 0 was. Iedereen heeft het Chinese lockdown model gecopieerd met desastreuze gevolgen. Groet anoniem. Dat blijf ik maar liever.

      Verwijderen
    7. https://www.parool.nl/wereld/wat-kunnen-we-van-zweden-leren-over-groepsimmuniteit~b2fbce58d/
      Niet alles is nepnieuws Aaf.
      Wat wel nepnieuws is, is dat kankerbehandelingen vooruitgeschoven worden. De meeste zorg bij levensbedreigende ziektes is gewoon doorgegaan. Ik heb dit voorjaar chemo gehad en ben geopereerd en met mij velen.

      Verwijderen
    8. Landen met de strengste lockdowns hebben de hoogste covid19 schade. Peru, Belgie, Marokko etc.

      Verwijderen
    9. Fan van het Zweedse model, misschien mis ik iets, maar tijdens de lockdowns zijn de cijfers hier toch telkens drastisch gekelderd? Volgens mij is het zo dat zonder lockdowns het virus ontzettend veel harder om zich heen gegrepen zou hebben. Misschien dat het in Zweden anders is omdat men daar niet zo dicht op elkaar woont als hier?
      Dat van dat zorgpersoneel lijkt me lastig. Je doet volgens mij vier jaar over verpleegkunde en moet dan ook nog doorleren voor IC-verpleegkundige. Het is niet een baan die je 'zomaar even' doet lijkt me.

      Anoniem 10:10

      Verwijderen
    10. Zweden zit op dit moment op het toppunt van een tweede golf. De economie krimpt dit jaar 5% (vergelijkbaar met Nederland), er zijn iets minder coronagevallen per miljoen inwoners dan Nederland, maar wat meer doden. Je zou kunnen zeggen dat het blijkbaar niet zoveel uitmaakt wat je doet, maar beweren dat het daar zoveel beter gaat, is duidelijk niet waar. Misschien is het juist zo dat Zweden vrij ontspannen met het virus kon omgaan omdat alle landen eromheen in lockdown gingen zodat er minder internationaal verkeer was.

      Verwijderen
    11. Ook hier in Zweden hebben we momenteel een soort tweede golf. Het klopt dat onze maatregelen al die tijd minder streng zijn geweest, winkels open zijn gebleven, evenementen wel af zijn geblazen, afstand gehouden moet worden, ben zelf geopereerd aan gebroken arm en 3 dagen alleen in zh gebleven,enz dus misschien gemakkelijker mee te leven, maar toch ziet het er nu niet geweldig uit! Ik hoop dat de cijfers hier (en overal) gauw naar beneden gaan! Ook hier mensen die niet (genoeg) opletten, helaas! Ingrid (SE)

      Verwijderen
    12. Dank voor de reactie uit Zweden van 11.35. Toch een 2e opleving van het virus in aantocht. Het is natuurlijk wel een seizoensgebonden virus. Maar het klopt toch dat de Zweedse samenleving al die tijd open is gebleven en de economie gewoon overal bleef functioneren zonder de lockdown schade die we in Nederland hebben ?

      Verwijderen
    13. N.a.v. de Zweedse reactie. Hebben/hadden jullie mondkapjes in Zweden ?

      Verwijderen
    14. De wachttijd is deels te wijten aan de pandemie, maar volgens mij waren er ook voor Corona al lange wachtlijsten voor orthopedische operaties. Dat ligt zeker niet uitsluitend aan overbelasting van ziekenhuizen door Covid-19.

      Verwijderen
    15. Zweden gaat nu ook in lockdown

      Verwijderen
    16. Interessant is ook dat het aantal griepdoden 0 is. Normaliter rond deze tijd tussen de 20 en 30 per dag. Mvg Jan

      Verwijderen
    17. Op zich logisch dat er nu minder griepdoden zijn. Veel meer mensen hebben een griepprik gehaald omdat ze vreesden griep + corona tegelijkertijd te krijgen, dus meer mensen zijn beschermd.
      Daarnaast is de kans dat je met griep besmet wordt veel kleiner nu je op 1,5 meter afstand moet blijven en mondkapjes moet dragen en ook nog vaker je handen wast. Het is niet voor niets dat ik sinds half maart niet meer verkouden ben geweest, virussen als influenza en verkoudheden krijgen veel minder kans om zich te verspreiden. Dat geldt ook voor Covid-19.

      Verwijderen
    18. Het covid19 virus is seizoensgebonden, net als influenza en rino. Het verdwijnt in de zomer 'vanzelf' (wordt in actief). Niet door mondkapjes of lockdowns.

      Verwijderen
    19. Zei de hoogedelgeleerde anonieme amateurviroloog om 7:15 uur!
      Daarom nemen ze in landen waar het altijd warm is, zoals in Suriname, in midden Amerika en in Afrika zeker maatregelen tegen corona en lopen ook daar de besmettingen op?

      Verwijderen
    20. Het seizoenspatroon van influenza, rino en corona virussen verschilt tussen noordelijke en zuidelijke (tropische) landen. Er is duidelijk sprake van 2 verschillende patronen. Dit verschil is bijv zichtbaar tussen de noordelijke en zuidelijke staten van de VS.

      Verwijderen
  3. Hij is al flink aan het groeien zeg! En fijn dat de pijn goed te doen is terwijl je moet wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk cadeautje voor jezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een onwaarheden worden hier weer geschreven door anoniem, ook wie bepaalt over leven en dood, naar mijn mening niemand vooral niet voor een ander ziek of niet.
    Mijn kankerbehandeling is in het voorjaar 2x uitgesteld dat is veel te lang en ik maakte me daar ook ernstig zorgen om. Hoewel ik nu weer kankerbehandeling krijg is wel mijn kanker sinds het voorjaar aan het groeien en ben ik momenteel veel zieker, moe en lusteloos. Sommige mensen zijn zo gevoelloos en verkopen hun mening waarheid. Bezint voor u schrijft.
    Nu weer wat leukers, het is zo'n leuk bericht, ieder jaar heb ik in deze tijd ook een amaryllisbol, zo mooi zo'n grote bloem in de donkere dagen.
    Hoop dat je toch niet te lang hoeft te wachten zodat slechte heupen geschiedenis zijn. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Ineke, wat naar dat jouw kankerbehandeling wel is uitgesteld. Je schrijft dat ik mijn mening als waarheid verkondig. Ik heb alleen geschreven dat de meeste zorg voor levensbedreigende ziektes gewoon doorging. In het ziekenhuis (oosten van het land) waar ik behandeld werd, draaide de chemo-afdeling gewoon door en ook nieuwe patienten starten gewoon met een behandeling. Waarom je dit een mening noemt en gevoelloos, is mij niet helemaal duidelijk. Het is geen mening, maar een feit en al helemaal niet gevoelloos. Ik ben zelf kankerpatient dus ik weet heel goed waar ik het over heb. Maar nogmaals, heel naar voor jou dat het in jouw ziekenhuis anders was.
    Sterkte gewenst, groeten van anoniem van 10.35

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja je bent wel heel erg gevoelloos. Om dan nu nog door te gaan. Wat voor jou waarheid of feit is, is dat voor een ander niet. Dus is het een mening als je dan gaat stellen dat dat voor iedereen zo zou zijn.

      Verwijderen
  7. Hoop dat je aan de beurt bent, voordat je echt last van je heup gaat krijgen. Mooi kadootje voor jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik woon ook in het Oosten, de chemo van mijn zus werd stopgezet in maart in augustus was ze zo ziek dat ze weer gestart zijn, de achterstand gaat ze niet meer inlopen. En dat was wel omdat ziekenhuis voorrang gaf/moest geven aan covid patienten.

    Ik heb geen oplossing. Wel heb ik me verbaasd over Hugo de Jonge tijdens laatste persconferentie.. op advies van artsen.. precies 30 seconden "wijde hij uit over" gezonde leefstijl en genoeg beweging.. zonder verdere uitleg.. Feit is dat op de IC veel patienten liggen met Diabetes type II obesitas en vitamine D tekorten.. Geef nou eens een paar avonden lang op tv uitleg over wat gezond leven dan is.. gevaar van roken.. benadruk dat nu eens extra.. belang van buiten zijn in de zon en bewegen.. Nu ligt nadruk op afstand en handen wassen.. en daarmee gaan we het alleen ook niet redden.

    De bedrijven die nu failliet gaan.. de horeca die dicht moet blijven.. hoeveel gezondheidsschade gaat dat op termijn opleveren.. dat zijn vragen waar we wel over na moeten denken vind ik. Lockdowns hebben verstrekkende gevolgen en die gevolgen zijn niet opgelost als lockdown wordt opgeheven.. dan volgt de naschok.. net als ze nu al waarschuwen voor de Winterdip na de tweede golf.. ik word er niet opgewekter van. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met je eens Bieke. En de situatie noorden (nauwlijks getroffen)/ oosten verschilt ook enorm van wat er in de randstad/brabant gebeurt. Volgend jaar een enorm toename sterfgevallen van hart en kankerpatienten in deze regio's. Alles moet wijken voor corona. De gevolgschade is straks enorm. Iemand schreef voor mij al de beleidsmakers hebben bloed aan hun handen. Helaas moet ik die persoon gelijk geven. Sterkte allemaal Jantien

      Verwijderen
  9. Sterkte gewenst voor jou! Wat fijn dat je een cadeautje voor jezelf hebt gekocht. Een groet vanuit Leeuwarden!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.