vrijdag 6 november 2020

Niet meer zo kouwelijk

Wekenlang was ik voor mijn doen ongewoon kouwelijk, maar sinds ongeveer twee weken is dat niet meer zo. Nadat ik uit revalidatie kwam, vond ik 21 graden maar nèt genoeg, maar zeker niet mijn gebruikelijke 19 graden in mijn woonkamer.
Er waren een aantal mogelijke oorzaken aan te wijzen:
- herstelperiode na de operatie
- ik heb een schildklierziekte, misschien waren mijn schildklierwaardes door de operatie van slag en had ik meer schildklierhormoon nodig
- wennen aan de temperatuur in mijn woning na het warme verblijf in ziekenhuis en verpleeghuis
- bijwerking van medicijnen

Ik heb nu geen andere medicijnen meer dan ik vorig jaar in het najaar had. Ruim twee weken geleden ben ik gestopt met het antitrombose middel Fraxiparine. Ik moest mijzelf 6 weken lang inspuiten met dit middel en daarna was het niet meer nodig. Ik heb de bijwerkingen nagezocht en kouwelijkheid staat er niet bij. Toch valt mijn niet meer zo kouwelijk zijn, vrijwel samen met het stoppen met dit middel. 
Misschien zijn er andere oorzaken aan te wijzen, zoals het gevorderde herstel en het wennen aan de temperatuur van mijn huis.
Een feit is dat ik het nu minder koud heb en dat de thermostaat weer wat lager kan!
Goed voor milieu en portemonnee!

11 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je niet meer zo kouwelijk bent Aaf. Dat lijkt me ook een goed teken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je beweegt waarschijnlijk ook meer binnen en buiten en dan is de doorbloeding van je hele lichaam ook beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker! En juist nu het echt kouder begint te worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat alles weer als vanouds is! Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof je lichaam weer helemaal van jezelf is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een rare vraag maar wat voor schildklierziekte heb je. Zou je dat kunnen uitleggen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de ziekte van Graves, dat is een auto-immuunziekte ziekte. De ziekte van Graves is een ziekte van de schildklier, waarbij ons eigen afweersysteem antilichamen maakt die schildkliercellen stimuleren waardoor een te snel werkende schildklier ontstaat. Ik ben daarvoor behandeld met radioactieve jodium. Sinds die behandeling maakt mijn schildklier niet of nauwelijks meer schildklierhormoon en slik ik medicijnen die dit hormoon aanvullen.

      Verwijderen
  6. Lekker zonnetje hier. De derde was draait al. Vanmorgen schrok ik heel even, want de voordeur stond op een kier toen ik beneden kwam.
    Ik had gerekend dat ik de hele dag weg zou zijn. In plaats daarvan zit ik achter de pc.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een goed teken! Fijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. war fijn zeg, dat je weer een beetje ‘boven Jan’ bent. Niet te mieperig doen hoor met de temperatuur. Je mag het best een beetje comfortabel hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kouwelijkheid zit vaak in mijn voeten maar dan gaat het wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.