donderdag 3 december 2020

Veel pijn in mijn rug en hoe het goed kwam

Dinsdagmiddag kreeg ik enorm veel pijn in mijn rug, vooral aan de rechterkant! Ik liep helemaal krom en alles deed pijn, behalve als ik doodstil bleef zitten. En daarbij speelde mijn heup ook nog op! Pijn bij iedere stap! Nu weet ik heel goed dat het niet zo'n goed idee is om doodstil te blijven zitten. Dus ik deed wat rustige oefeningen, een beetje rekken en strekken en ik deed de afwas van een paar dagen.
Maar de pijn was zó heftig, dat ik op de toilet eigenlijk niet wist hoe ik weer moest gaan staan. Een scheurende pijn ontstond toen ik het toch probeerde.
Doodstil zitten heb ik zo veel mogelijk vermeden, ik heb de hele namiddag en avond mijn rug toch wat in beweging gehouden.

Hoe het kwam?
Ik heb eigenlijk geen idee, de pijn was er ineens en niet zo'n beetje ook!
Oud-collega's van mij hadden, of waarschijnlijk hebben, ook regelmatig pijn in hun rug en liepen dan een paar dagen krom of bleven zelfs een paar dagen thuis. Bij mij was het altijd snel weer over. Ik heb nog nooit dagen achter elkaar pijn in mijn rug gehad. Mijn conclusie is altijd dat het om spieren gaat die om wat voor reden dan ook niet lekker ontspannen, maar wat verkrampen.

Hoe ging het verder?
Ik heb 's avond bij het slapen gaan een flinke hoeveelheid pijnstillers genomen. Daardoor ging het slapen goed, en o wonder, gisterochtend was de pijn in mijn rug vrijwel helemaal weg! De pijn in mijn heup was er nog wel, maar ook minder erg. De pijn in de heup komt uit het gewricht en de pijn in de rug kwam volgens mij van de spieren, die blijkbaar toen weer deden wat ze moeten doen. Ik heb geen pijnstillers meer genomen, het bleef goed gaan en daar ben ik heel blij mee. Heerlijk! Ik ben blij dat ik tot nu toe altijd maar heel kort een pijnlijke rug heb!
1x per 2 à 3 jaar een halve dag een pijnlijke rug, daar valt prima mee te leven.

8 opmerkingen:

  1. Ik zou het bij een volgend doktersbezoek toch even melden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je rechterheup moet nog geopereerd en de pijn was rechts in je rug? Misschien komt die pijn in je rug wel vanuit je heup!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na mijn heupoperatie in maart heb ik vreselijke rugpijnen gehad terwijl ik nog nooit rugpijn heb gehad ondanks mijn zwaar lichamelijke baan in de zorg. Nog steeds ben ik niet pijnvrij al wordt het wel minder gelukkig.
    Groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat naar die rugpijnen! Ik heb wel eens gelezen dat je na een nieuwe heup door de kunstheup verschil in beenlengte kunt krijgen.
      Zou het daar mee te maken hebben?

      Verwijderen
    2. Nee, volgens de chirurg komt dit vaak voor wanneer de nieuwe heup niet helemaal in de oude stand geplaatst is en daardoor je rugspieren moeten zorgen dat alles weer goed ten opzichte van elkaar komt te staan. Dit kan tot 1 1/2 jaar duren.
      De Fysio heeft gekeken naar beenlengte verschil en dat is er niet.
      Groet, Ellen

      Verwijderen
  4. Ik slik dan geen pijnstillers, maar doe een warmtepleister op de pijnlijke plek. Die werken echt heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He wat vervelend voor je! Hopelijk blijft de pijn nu weg.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.