vrijdag 1 januari 2021

Hoezo vuurwerkverbod?

Wat een geknal hier! In de aanloop naar oudejaarsavond viel het mee, maar vanaf een uur of elf ging het los! Ik heb het idee dat er nauwelijks minder geknal is dan andere jaren. Wel is er wat minder siervuurwerk, maar rotjes en zwaar vuurwerk is er nu ook, en niet zo zuinig!

Het was blijkbaar naïef om te denken dat het door het verbod mee zou vallen en dat ik het raam op mijn slaapkamer open kon houden. Toen ik mij realiseerde dat er ook nu heel veel kruitdampen naar binnen zouden komen en dat ik daar door mijn astma flink last van zou hebben, was het al te laat. Die irritante lucht, of eigenlijk de lucht die mij benauwd maakt en doet hoesten, is er nu al en er is weinig meer aan te doen!

Straks maar extra pufjes met mijn astmamiddel, anders wordt het met het slapen helemaal niets!

Nou ja, hoe dan ook: voor iedereen een gezond en supervoorspoedig nieuw jaar!

PS Later op de ochtend volgt een blog over Fraude, boodschappen en bijstand.

17 opmerkingen:

  1. Ja, dat is hier ook zo! Heel veel herrie en stank!
    Mijn kat is van schrik onder de bank gaan zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop voor de ziekenhuizen en voor patiënten die met spoed hulp nodig hebben, dat dit vuurwerk geen ernstig gewonden veroorzaakt! Want vanwege de vele patiënten met corona was het vuurwerkverbod ingesteld.
    Wat als je als kankerpatiënt dringend behandelingen nodig hebt en je plek in het ziekenhuis wordt ingepikt door zo'n idioot die denkt dat vuurwerk nog steeds prima kan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig bleef het hier in Groningen op de eerste hulp van het UMCG heel rustig!

      Verwijderen
  3. gewond door zelf afsteken of door "vrienden"niet behandelen ,tijd dat er eens hard gaat worden opgetreden bij alles negeren ipv te blijven babbelen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt helemaal,...hier ook toch veel en zware knallen. Wel minder siervuurwerk.
    Geertje Ovink

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk heb je weinig naweeën van die kruitdampen.
    Tja, het duurt langere tijd voor zo'n verbod voldoende is ingedaald. Als dat verbod blijft, neemt het knallen in de loop der jaren hopelijk af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kruitdampen vielen wel mee, maar de dampen van verbrand rubber waren zeer doordringend. Blijkbaar zijn er dicht in de buurt auto- of fietsbanden op een vreugdevuur terecht gekomen.

      Verwijderen
  6. Graag weer naar Spanje volgend jaar. Lekker warm, nauwelijks vuurwerk. Maak er maar het beste van nh.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig nieuwjaar Aaf en vooral ook veel gezondheid!

    Hartelijke groet, Meisje Lief ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier precies hetzelfde, eigenlijk de hele dag geknal, vooral zware 'bommen'. Vroeg me af of de handhavers sliepen.
    Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allereerst wil ik jou en iedereen die je liefhebt het beste wensen voor 2021.
    Hier alleen schieten met melkbussen maar allemaal zeer goed georganiseerd en veel minder dan andere jaren. Er mocht nl geen muziek en geen drank bij en er waren per locatie mensen die opletten op de 1,5 meter. Zelf niet buiten geweest, lag zelfs om kwart over elf op een oor.😂

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier ging het ook helemaal los.. gelukkig is het weer voorbij.
    Hopelijk heb je nog beetje kunnen slapen.
    De beste wensen voor 2021

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het oogziekenhuis in Rotterdam rapporteert veel minder gewonden, en dat vind ik dan toch wel hoopgevend. Hopelijk geldt dat ook voor andere ziekenhuizen in het land.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook hier leek het redelijk rustig te blijven maar rond 23.30 begon het ''feest'' Om 12 uur brak de hel weer flink los en dat heeft geduurd tot rond 2,30 .De stank in huis was niet te harden .ramen dicht en ook het ventilatie systeem tijdelijk uitschakelen hielp niet echt .Poes doodsbang verstopt achter de wasmand in de badkamer ,leuk hoor zo'n verbod ,heeft echt geholpen !!
    Ik wens je een mooi en goed 2021

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij ook een goed, gezond en mobiel 2021 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.