zaterdag 20 maart 2021

Boodschappen en menu in de afgelopen week (week 11)

Wat at ik in week 11?
Zaterdag: gebakken kabeljauwhaasje (130 gram vis), een gepofte aardappel + een flinke salade met bladsla, olijven, cherrytomaten, radijs, bleekselderij, kiemen, rode ui en 1/2 avocado.
Het was een beetje jammer van de avocado, want daar proefde ik in de salade maar weinig van.

Zondag: gebakken kabeljauwhaasje (130 gram vis), een gepofte aardappel + een flinke salade met bladsla, olijven, kiemen, cherrytomaten, radijs, bleekselderij, rode ui en 1/2 avocado.

Maandag: woknoedels met wokstukjes, 3 kleuren paprika, rode ui, prei, knoflook, champignons, rode peper, sojasaus en gember.

Dinsdag: woknoedels met wokstukjes, 3 kleuren paprika, rode ui, prei, knoflook, champignons, rode peper, sojasaus en gember.

Woensdag: pittige tomatensoep met gele ui, rode peper en groene linzen (maaltijd uit de vriezer)

Donderdag: pittige tomatensoep met gele ui, rode peper en groene linzen (maaltijd uit de vriezer)

Vrijdag: plantaardige vissticks (smaakten héél goed), rucola, rauwe bleekselderij, 1/2 avocado, rauwe wortel, haricots verts uit pot en een geroosterde boterham met wat hoemoes.

Ook in de afgelopen week gaf ik weinig uit.
Ik combineerde verse levensmiddelen met eten uit de voorraad.
Uit voorraad kwamen: aardappel, bladsla, rode ui, wokstukjes, paprika, prei, knoflook, gember, sojasaus, gember, soep, haricots verts, hoemoes.

Wat kocht ik?
In onderstaand lijstje vrij veel met een @ , mijn symbool voor afgeprijsd.

13-20 mrt '21


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding    
2 avocado's, eetrijp* @ AH 1,55
cherrytomaten Coop 0,85
rucola Coop 1,00
bos wortelen* Coop 1,25
champignons, 400 gr @ AH 0,97
kiemgroenten @ AH 0,97
bleekselderij, struik* AH 0,89
rode peper AH 0,35
kabeljauw haas, 2x 130 gram* @ AH 2,60
2 verpakkingen vleesvervanger (nuggets en vissticks)* Coop 1,98
Snacks/ hapjes    
olijven, 2 doosjes*   2,00
Dranken    
5 liter sojamelk* AH 3,30
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     17,71
Diversen    
TOTAAL   17,71

7 opmerkingen:

  1. Ik gebruik avocadostukjes(uit de vriezer) regelmatig in salade. Klopt dat je er niet veel van proeft, maar het vult goed, en avocado is gezond. Het past door het hoge vetgehalte ook goed in mijn koolhydraatarme leefwijze. Mijn favoriete salade is met komkommer,rode ui, tomaat en avocado, en wat groene kruiden door de olie en azijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Avocados zijn heel erg slecht voor het milieu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Avocado's hebben weinig nodig om te groeien maar het vervoer naar Nederland gaat per vliegtuig. Dat bedoel je?

      Verwijderen
    2. Heel veel water en ontbossing.

      Verwijderen
  3. Afgelopen week lagen er vega worsten in de verspil me niet bak 2 voor 50 cent en die wilde ik wel proberen.
    De smaak ging wel maar de constistentie en mondgevoel waren niet lekker, zo fijn gemalen en melig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Donderdag eet bij ons altijd een kleinzoon mee. Hij heeft tennistraining, moet dan wat eerder eten en zijn ouders komen pas thuis als hij naar training moet. Dit keer wilde hij gehaktballen maken. Het vlees halen wij bij onze dorpsslager. Dus nee, deze week niets vegetarisch, maar de gehaktballen smaakten prima. Erbij worteltjes, sla en doperwten.
    En Aaf, de tortels hebben gewonnen. Ben benieuwd hoeveel eieren het worden. Maar de eksters zitten al te loeren. Ook zit er elke morgen een roofvogel in de tuin. Ik vrees met grote vreze voor de kleine torteltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had voor het eerst vega vissticks geprobeerd en ik vond het prima smaken maar ze kunnen het beter gewoon als vega kipnuggets oid vekopen. Elke gelijkenis met welke witvis dan ook is ver te zoeken. Geeft verder niets het was prima eten.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.