zaterdag 30 oktober 2021

Mijn boodschappen in de afgelopen week

Voor het eerst ging ik weer op de fiets boodschappen doen.
Lekker om niet met tassen te hoeven lopen!
Wat kocht ik?

23 - 30 okt  '21


*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspil mij niet WAAR PRIJS
Voeding    
3 bananen Lidl 0,48
vijgen, 4 stuks, * @ AH 0,79
Elstar, 1,5 kg* AH 2,17
1 goudreinette AH 0,38
halvarine AH 0,79
krentenbollen, volkoren @  AH 0,97
roggebrood Coop 0,61
pindakaas, 100 % pinda's AH 2,25
speculoospasta Lidl 1,69
hoemoes @ AH 1,62
cottage cheese* AH 0,43
vegan gehaktballetjes Coop 1,49
2 blikken haring in tomatensaus Lidl 2,20
2 stuks zoute haring* @ AH 1,29
courgette AH 0,55
cherrytomaten AH 0,89
2 puntpaprika's* AH 1,49
rucola* AH 0,75
rode pepers 2 stuks* AH 0,59
pompoen* AH 1,27
pompoen a.d. weg 1,00
tortillawraps, 2 pakjes Lidl 1,58
mini tortillawraps Lidl 0,69
Snacks/ hapjes    
150 gr. amandelen, gezouten AH 1,49
kruidnoten action 1,39
Dranken    
koffie Coop 2,95
2 pakken sojamelk AH 1,76
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN     33,56
Diversen    
TOTAAL   33,56

De verse vijgen vielen wat tegen.Ik heb er 1 uit de hand gegeten. Die vond ik lang niet zoet genoeg. De overige 3 heb ik in plakjes gegeten op brood op een laagje pindakaas, met een heel dun laagje keukenstroop en aldus at ik 3 boterhammen met vijgen. Dat was wel lekker, maar ook niet heel bijzonder. Voortaan koop ik liever ander fruit!

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het leuk altijd je gezonde lijstje te lezen. Het valt me op dat je steeds bij dezelfde winkels koopt. Zijn de andere winkels niet in de buurt of is het financieel niet echt meer nodig?
    Anders zouden bijv de elstar appels (j.umbo 1 euro kilo)en 100% pindakaas (1 euro per pot)veel voordeliger kunnen. Zelf vind ik het nog steeds heel lonend om de aanbiedingen van wat meer winkels af te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De winkels in mijn lijstje zijn bij mij in de wijk en zijn voor mij goed bereikbaar per fiets. De Lidl en AH zijn op 900 meter fietsafstand en de Coop op 950 meter. De Jumbo is veel verder, dat is ruim 3,5 km en dan ben ik al bijna in de binnenstad. Om er te komen, moet ik ook een aantal oversteken op de fiets maken die ik nu nog liever niet doe. Ik moet eerst weer wat meer kracht hebben en wat vaardiger worden op de fiets.

      Verwijderen
  2. Hoi Aaf, ik ben benieuwd wat je S avonds eet van je boodschappen een hele week, dat kan ik uit je boodschappen niet helemaal opmaken. Zou je eens een weekmenu kunnen publiceren?
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.