donderdag 13 april 2023

Waar blijft de rekening?

Half maart had ik lekkage aan de stortbak van mijn toilet op de benedenverdieping. Naar aanleiding van een geplaatste foto vond een lezer dat ik mijn houten wc-bril hoognodig moest vervangen.

Die lekkage werd op vrijdag 24 maart goed verholpen door een bevriende klussenvrouw, of eigenlijk door haar compagnon. Hij kwam kijken waar het probleem nu precies zat en hij kwam tot de conclusie dat niet de hele stortbak vervangen hoefde te worden, alleen een klein rubberen onderdeel.
Dat was alles. Dat onderdeel was op voorraad en na ruim uur werkte mijn wc weer helemaal goed!

Ik was blij! Heerlijk dat ik niet steeds na het doortrekken de kraan hoef te sluiten en te openen op het moment dat ik plaatsneem op het toilet! En ook fijn om te weten dat de lekkage zich niet zou uitbreiden en zou eindigen in een overstroming van de benedenverdieping. Van dat laatste droomde ik een paar dagen voordat de reparatie plaatsvond. Het water spoot uit de leiding en de hele benedenverdieping was overstroomd. Gelukkig was het een droom!

In de dagen na de reparatie checkte ik zo nu en dan de mail, om te kijken of de rekening al binnen was. Ook de spambox werd door mij gecheckt, maar geen rekening.
Vreemd, zou ze het vergeten zijn en laat ik het maar zo? Het voelt helemaal niet goed om het zo te laten. Veel geld was het niet. Ik weet dat het onderdeel uit een stortbak kwam die afgedankt was, het onderdeel werd hergebruikt. Maar wel was er arbeidsloon, zeker meer dan een uur en met BTW telt dat toch op. Dus heb ik de klussenvrouw geappt met de vraag of ik de nota gemist heb.
Ze was het inderdaad glad vergeten en binnenkort kan ik voor de reparatie betalen.

10 opmerkingen:

  1. Goed zo! Dat trekt vast een stuk fijner door😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou er ook naar gevraagd hebben.
    Anders blijf ik er maar mee bezig en dan ist afgehandeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dat is dus het voordeel van Potjes .Geen wc potten ;-) .Dan hoef je niet te doen alsof je het voor jezelf vergeet .Of denkt ik schuif het door en dan is er al weer de volgende rekening .Of blijf je met zo,n pispot zitten waardoor er wel meer schade komt .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd netjes hoor, om er even naar te vragen. Inderdaad, iemand kan wel vergeten zijn de rekening te sturen, of op een andere manier de administratie niet helemaal op orde hebben. En jij maar wachten op de rekening!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Herkenbaar, ik had zoiets vorig jaar met de loodgieter. Veel van dat soort bedrijfjes zijn van eenpitters (zzp) die niet te veel ophebben met het doen van administratie, vaak zijn ze superblij dat jij wel oplet.
    Groet Kniepertie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Elke arbeid is zijn geld waar vind ik en toch zal ik bij en groot bedrijf niet zo gauw vragen waar de rekening blijft, maar bij 'eenpitters' die vaak weinig notie hebben van administratie, zal ik ze er wel op wijzen dat de nota nog steeds niet binnen is. Misschien hypocriet van me, maar ik verwacht ook dat een afdeling administratie dergelijke zaken goed op orde is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel goed dat je naar de rekening hebt gevraagd, ik zou hetzelfde gedaan hebben. En als je ze nu weer eens nodig hebt komen ze vast, ook als het druk is en ze eigenlijk niet veel tijd hebben. Zo werkt het nu eenmaal... mijn man is ZZP-er in de loodgieters/aannemersbranche en ik weet hoe belangrijk een 'goede' klant is. Bovendien goed voor je karma Aaf!! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedoel je nu gewoon ; Wie goed doet , woe goed ontmoet of dat je zo de toekomst zou kunnen manipuleren. ? Ik weet nooit hoe Westerse mensen die uitdrukking karma gebruiken. Maar wel grappig. Geld (zorgen ) in combinatie met spiritualiteit.

      Verwijderen
  8. Fijn dat het opgelost is, dan hoef je daar niet meer over te dromen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ongeveer 35 jaar geleden kocht mijn vader een nieuwe auto. Op de factuur was een "foutje" van 10.000 gulden in mindering gebracht. De factuur was door beide partijen ondertekend en dus rechtsgeldig. Mijn pa heeft een uurtje lopen dubben, want het was een smak geld. Toch mijn pa heeft de fout gemeld en het volledige bedrag betaald.
    Pas kwam ik die oude rekening nog tegen en wat ben ik trots op mijn overleden vader.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.