maandag 25 december 2023

Een fijn kerstfeest!

Het is eigenlijk heel eenvoudig en beslist niet duur om kerstsfeer in huis te halen. Je haalt wat groen bij de bloemist of uit je eigen tuin en knutselt wat. Je haalt je oude kerstversiering van stal en doet de  lampjes aan.


Ook kaarsen branden vind ik altijd heel rustgevend en knus. Met mijn kat in de woonkamer en astmaklachten ben ik wel heel voorzichtig en spaarzaam met kaarsen.
Ze staan bij mij altijd in een metalen lantaarn en dan nog zorg ik, dat ik er bij blijf.



Lieve lezers, ik wens jullie veel plezier tijdens de feestdagen en zorg voor een veilige omgeving. Mocht je echte kaarsjes in je kerstboom willen, houd dan goed blusmateriaal bij de hand! Als er brand uitbreekt, dan grijpt het vuur snel om zich heen, veel sneller dan jij misschien zou denken, heb ik geleerd op de BHV-cursussen!  

En dan nog wat: het is ook helemaal OK als je kerst niet zo gezellig en gelukkig is. Het is geen verplichting om gezellig en gelukkig te doen omdat iedereen dat van jou verwacht en jij misschien zelf ook wel!
Toch wens ik ook jou genoeglijke dagen toe, met licht, zowel in je omgeving als in je hoofd!

PS
Ik vergeet nog wat.
Corona doet deze kerst ook weer volop mee! Het blijkt dat er nog nooit eerder zo veel virusdeeltjes in het riool zitten. Er zijn dus meer mensen die corona hebben dan ooit tevoren!
Dat is zorgelijk!
Gelukkig zijn veel mensen door vaccinaties en eerder opgelopen besmettingen (redelijk?) goed beschermd tegen ernstige ziekte en opnames op de IC!
Maar toch, voel je je niet lekker, blijf dan thuis. Het is nog steeds zo, dat je van een besmetting ernstige en langdurige ( long-covid) klachten over kunt houden!

6 opmerkingen:

  1. Dat verplichte kerstgevoel,zo jammer,dat iemand daar last van heeft.Ik ken mensen,die houden een pyjama-dag,een andere gezelligheid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellige dagen met je familie Aaf! Geniet van het lekkere vleesloze eten en alle verwennerijen en natuurlijk van je kleinkinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed om ook aan de kleine gevaren met grote gevolgen even aan te stippen.
    Prettige dagen gewenste en ook alle meelezers wens ik fijne dagen op welke manier je die ook doorbrengt.
    En aankomen in gewicht doe je niet tussen kerst en nieuwjaar maar tussen nieuwjaar en kerst.
    Eet, drink en geniet maar met mate

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne feestdagen gewenst Aaf en het allerbeste voor 2024.
    Ik hoop dat we een beetje rustig het nieuwe jaar in kunnen gaan maar dat zal wel niet. Er wordt al veel vuurwerk afgeschoten en dat zal de komende dagen alleen maar toenemen. Ook zal men weer gaan carbiet schieten bij ons in de polder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellige kerstdagen met je kinderen en kleinkinderen!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen

  6. ik wens je fijne kerstdagen Aaf.
    Hier heeft dochterlief corona dus die blijft jammer genoeg thuis.Zo jammer, dit jaar zouden we voor het eerst met de hele familie samen zijn. Ik vind het zo sneu voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.