zondag 24 december 2023

Mijn stroom- en gasverbruik in de afgelopen week (week 51)

Wat verbruikte ik in de afgelopen week, week 51?

GAS
10,7 m³
Ter vergelijking: in week 50 verbruikte ik 12.7 m³ gas.
In de afgelopen week was mijn verbruik lager. Dat had er volgens mij vooral mee te maken dat het buiten warmer was, ook 's nachts en dan koelt het minder snel af in huis.

STROOM
Ik kreeg geleverd: 15 kWh, verbruik eigen stroom van mijn zonnepanelen was in de afgelopen week  2,41 kWh, dat is in totaal 17,41 kWh stroomverbruik in week 51.
In week 50 was de stroomlevering 9 kWh en in totaal verbruikte ik toen 12,19 kWh.

ZONNEPANELEN
De dagen zijn kort en de nachten zijn lang. In de donkere nacht, die al om kwart voor 5 begint (= een half uur na zonsondergang) en duurt tot kwart over 8 (is een half uur voor zonsopkomst) produceren mijn zonnepanelen helemaal niets en op donkere, bewolkte dagen is de productie overdag ook bijna 0.
In de afgelopen week was de opbrengst 4,0 kWh, op zich zo slecht nog niet, in week 49 was dit 3,3 kWh.

1 opmerking:

  1. Tijd dus om kerncentrales te bouwen en te stoppen met wind- en zonneenergie.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.