zondag 31 december 2023

Mijn energieverbruik in de afgelopen week (week 52)

Wat verbruikte ik in de afgelopen week, week 52?

GAS
9,5 m³
Ter vergelijking: in week 51 verbruikte ik 10.7 m³ gas.
In de afgelopen week was mijn verbruik lager. Dat had er volgens mij vooral mee te maken dat nogal vaak afwezig was: kerstviering bij mijn dochters en een avond oppassen op mijn kleindochters.

STROOM
Ik kreeg geleverd: 13 kWh, verbruik eigen stroom van mijn zonnepanelen was in de afgelopen week  2,77 kWh, dat is in totaal 15,77 kWh stroomverbruik in week 52.
In week 51 was de stroomlevering 15 kWh en in totaal verbruikte ik toen 12,19 kWh.

ZONNEPANELEN
De dagen zijn kort en de nachten zijn lang. In de donkere nacht, die al om 5 voor 5 begint (= een half uur na zonsondergang) en duurt tot kwart over 8 (is een half uur voor zonsopkomst) produceren mijn zonnepanelen helemaal niets en op donkere, bewolkte dagen is de productie overdag ook bijna 0.
In de afgelopen week was de opbrengst 4,4 kWh, op zich zo slecht nog niet, in week 49 was dit 3,3 kWh.

Binnenkort een blogje over mijn stroom-, gas- en waterverbruik in het afgelopen jaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.