zaterdag 18 mei 2024

Budgetoverschrijding aankopen voor voeding en drinken

In de afgelopen week gaf ik wat meer uit dan anders. Dat komt voornamelijk door de uitgaven in rood.
Ik kocht veel sojamelk in de aanbieding en ik kocht oploskoffie. Hiervan heb ik nu weer een flinke voorraad. Ik kan dus meer voor maanden vooruit. Nou ja, dat geldt niet voor de melk, dat is eerder op. Maar nieuwe oploskoffie hoef ik voorlopig niet aan te schaffen.
Ook van de broodsalades kocht ik veel. Pure luxe en ook niet heel gezond. Gekocht omdat het zo lekker is!
Op woensdag ik het marktdag  en het was warm en heel zonnig. Te warm om groenten en fruit op de markt te kopen. De producten zijn altijd al niet helemaal vers en soms 2e keus. Als het dan ook nog lang in de zon heeft gelegen ...... Ik dacht: ik sla over!

  11-18 mei 24

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
798 gram bananen AH 1,49
1 kg appels*  Lidl 1,49
mango* AH 1,29
cottage cheese Lidl 0,89
hummus, huismerk, 350 gr AH 2,15
mini rozijnenbollen, 9 stuks* AH 1,59
vegan broodsalades, 3x * AH 5,50
knäckebröd AH 1,49
1 rode peper, vers AH 0,45
bospeen* AH 1,49
500 gram rode puntpaprika's * Plus 1,99
paksoi @  Plus 1,16
rabarber, 500 gram Lidl 0,99
vega gehaktballetjes* Lidl 1,29
3 zoute haringen @ AH 1,94
kwark, 500 gram  @ AH 0,64
Snacks/ hapjes    0
Dranken    
12 liter sojamelk BB AH 8,52
fruitontbijt* AH 0,99
2 potten A-merk oploskoffie goudmerk 200 gram*  Plus 10,99
TOTAAL   46,34

6 opmerkingen:

  1. Prima koffie, die A-merk oploskoffie (maar het is even wennen aan de smaak). De investering waard.
    Fijn weekend! Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je de voorraad sojamelk en oploskoffie van het totaalbedrag aftrekt heb je minder uitgegeven voor je wekelijkse boodschappen. Het valt mij op dat je geen extra budget hanteert voor voorraadboodschappen die in de aanbieding zijn. Ik probeer altijd extra in te slaan bij aanbiedingen van bv koffie, wasmiddel en wc papier maar dit slaat wel een gat in mijn financiën.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe krijg je 12 liter sojamelk mee op de fiets? Nieuwsgierig. Consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Jumbo eigen merk oploskoffie is wat goedkoper en ook lekker vind ik! De potten van 200 gram zijn onlangs wel flink in prijs gestegen maar nog steeds onder de 3,50.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een goede tip! Voorlopig heb ik voldoende in huis, maar als die op raakt, ga ik naar de Jumbo!

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.