zaterdag 11 mei 2024

Songfestival

Er zou een Fries meedoen aan het songfestival, net als ik een Leeuwarder van geboorte. Hij haalde de finale.
Hoewel ik al jaren niet meer kijk, mij veel te bombastisch en te vol spektakel, ben ik chauvinistisch genoeg om zijn optreden te willen zien.

Maar ergens ging er iets mis, op donderdag.
Werd de spanning hem te veel en raakte hij de weg kwijt?
Stress doet rare dingen met mensen.
Er waren beschuldigingen en verhoren.
Hij zou iemand bedreigd hebben.
De spanning werd groot, kon hij nog meedoen?

Vanmiddag kwam het nieuws dat hij niet mee mag doen, hij is gediskwalificeerd!
Zou dat voor het eerst zijn, dat er iemand tijdens het songfestival gediskwalificeerd wordt?
Ik weet niet wat er plaatsgevonden heeft, maar het is wel een enorm zware straf!
Dramatisch!
Ik denk dat de teleurstelling bij velen groot is, niet in de laatste plaats bij hemzelf.

17 opmerkingen:

  1. Jammer dat het zo gelopen is! Ik denk met jou dat het door een overmaat aan stress kwam. Als de stoom uit je oren komt, doe je soms rare dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan hem niet zielig vinden. Het hoort bij het vak in de showbis om zich te gedragen. En zich zelf onder controle te hebben .Zijn actie om zijn kop te verstoppen onder de Nederlandse vlag als reactie op de Israëlische deelneemster vind ik al veel te ver gaan. En dan nog " iets " waar bij de politie het door verwees naar de rechtbank. Dan is tie toch echt te ver gegaan. Eigen schuld.
    Bijna al de reacties op Omroep Fryslan vinden hem zo zielig en betrekken dat op zijn Fries zijn. Dat ze die " het niet gunden " . Slachtoffer rol. Terwijl hij juist in mijn ogen dat bevestigd dat tie niet in staat is om met de groten me te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook geen professioneel gedrag, laat dat duidelijk zijn. En dat hij een Fries is, heeft volgens mij niets te maken met waarom hij zijn deelname moest stoppen.

      Verwijderen
  3. Het songfestival lijkt te zijn gekaapt door politieke kwesties. Ongeacht aan welke kant je staat in de kwestie Gaza, dit is niet de plaats om een statement te maken. Net zo min als het dat op 4 mei was. Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Songfestival kijk ik nooit meer naar. Ik heb begrepen dat iedereen vanavond al na de start kan kiezen voor een land dat meedoet per sms 2580. Ik kies dan nummer 6. Nog een aardig lied ook. Al dat islamitische haat naar Israël ik kan het niet uitstaan.
    Naar wat langzamerhand via journalisten, die dat durven te zeggen, is dan vrijwel direct na 7 oktober de haat begon. Massale demonstraties worden vooral georkestreerd door Hamas.
    Ik begrijp dat. In Amsterdam was een raddraaier met megafoon in het Arabisch in gesprek met een agent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie echt geen link tussen dit geval van de Nederlandse zanger en de oorlog in Israël / Gaza. En andere landen die een oorlog begonnen zijn ook uitgesloten van deelname aan het songfestival! Ik ben geen moslim, maar ik ben wel tegen de agressie van de staat Israël tegen de bewoners van de Gazastrook en de westbank. Net zoals ik tegen de agressie van Hamas tegen de bewoners van Israël ben.
      Terug ontopic naar het songfestival: ik hoop dat het onderzoek duidelijk maakt wat er is gebeurd. En dan is (alweer) de (mogelijke) agressie van Klein nooit goed te praten. Maar het is ook wel een vrij jonge man, onder hoogspanning ..

      Verwijderen
  5. Een land wat de meest gruwelijke daden pleegt mag meedoen en iemand die een cameravrouw meerdere malen duidelijk maakt niet gefilmd te willen worden gaat gewoon door. Daar waren duidelijke afspraken over gemaakt. En dan zit hij fout?
    Het draait allang niet meer waar het om zo moeten draaien. Weg er mee en iets nieuws starten wat wel zuiver is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het dieptriest dat Joost eruit is gezet. Wat een farce. Hopelijk keert het zich voor Joost nog ten goede.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is gediskwalificeerd,omdat hij enkele malen tegen een cameravrouw had gezegt,dat hij niet gefilmd wilde worden.
    Hij kwam van het podium na zijn act,en zij volgde hem en bleef desondanks zijn verzoeken om hem niet te filmen door gaan.
    Toen heeft hij een opmerking gemaakt die volgens haar een bedreiging was,en ze is naar de organisator gestapt.
    Hij heeft haar niet aangeraakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaf, weet je overigens dat Festifal - Festival moet zijn? (Mislukte schooljuf in actie....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps! In de tekst stond het wel goed, maar in de titel stond inderdaad een spelfout!

      Verwijderen
  9. Misschien moeten de kandidaten als voorbereiding mentale steun krijgen? Vind het zwaar overdreven, aan alle kanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben je weer eens aan het censureren Aaf? Of past de mening weer eens niet in je Pro-Palestina mening zoals je voorgeschoteld door de Volkskrant?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Baas op eigen blog!
      Ik schreef over Joost Klein en niet over Israël of de Palestijnen. Dat jij in 4 uitvoerige reacties de politiek er bij haalt, is jouw goed recht, maar ik kies ervoor dat niet te publiceren.
      Mijn advies: begin een eigen politiek blog. Daar mag je schrijven wat je wilt! Veel plezier ermee!

      Verwijderen
    2. Je hebt helemaal gelijk, jouw blog, maar waarom mag in deze context de reactie van OpnieuwBeginnen wel blijven staan?

      Verwijderen
  11. Rare snuiter. Ik kijk die poppenkast al jaren niet meer maar hier ontkwam je niet aan. Er schijnt de heke week al gedoe geweest te zijn. Als je aan dit circus meedoet weet je dat er interviews foto's etc bijhoren. En dan dat belachelijke puberale gedrag na de halve finale. Dat Israël mee mocht doem is ook van de zotte.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.