Op 16 juni en 17 juni bestelde ik artikelen via het internet.
Op zondag 16 juni bestelde ik zomerkleding bij een grote-maten-winkel en op 17 juni iets breekbaars als cadeau voor mijn dochter en iets kleins voor mijn vakantie in Engeland.
De bestelling op 17 juni zou uiterlijk op woensdag 19 juni geleverd worden. Meestal ontvang ik in zo'n geval de avond er voor een mailtje, dat was ook nu zo. Het kleine pakketje kon door de brievenbus, het andere pakket niet.
Op de ochtend van de 19e zat er geen mail met bezorgtijden in mijn mailbox.
Wel 's ochtends zwemmen, niet zwemmen? Wat zal ik doen?
Soms ontving ik in het verleden een mailtje dat de bezorging binnen 1 uur zou gebeuren en dat red ik niet als ik in het zwembad ben. Ik wilde het pakket vanwege de breekbare inhoud wel graag zelf in ontvangst nemen. Dus ik bleef thuis en keek zo nu en dan op mijn telefoon. Zouden ze wel een mailtje sturen, of zouden ze plotsklaps voor mijn deur staan? Ik was er niet zeker van.
Ik ging niet in de achtertuin bezig, want daar zou ik de bel waarschijnlijk niet horen.
Ik schreef (opzetjes) van blogjes voor de komende weken. Ik zoog met mijn stofzuiger mijn hele benedenverdieping: keuken, woonkamer, trap, halletje, wc. En daarna dweilde ik alle vloeren, behalve de halve maantjes vloerbedekking op de trap natuurlijk. Ik maakte mijn wc schoon, inclusief de houder van de wc borstel. Het voordeel van wachten is dat alles weer eens een flinke schoonmaakbeurt krijgt.
En dan: een mailtje dat het pakket bezorgd wordt tussen 17:30 en 22:30 uur!
Mooi! Dan kan ik op mijn driewieler nog even boodschappen doen. Ik kocht o.a. een verspakket, waar ik eerder over schreef. Het breekbare pakket arriveerde om kwart over negen 's avonds. Ik had met gemak 's ochtends kunnen gaan zwemmen! Jammer dat ik dit niet gewoon gedaan heb!
Het beloofde brievenbuspakketje dat uiterlijk op woensdag 19 juni bezorgd zou worden, kwam niet op woensdag, niet op donderdag en ook niet op vrijdag en niet op zaterdag. Ik ontving op vrijdag wel een mailtje met de vraag of ik het pakketje ontvangen had. Nee, dus! Ik moest nog even geduld hebben, het zou nog wel komen!
Over het pakket zomerkleding ontving ik op vrijdag nog steeds geen bericht. Ik kon volgens de bestelbevestiging bellen of mailen om meer informatie. Aangezien ik er een hekel heb om telefonisch eindeloos in de wachtrij te staan, mailde ik. In de avond kwam een antwoord. Eén van de kledingstukken was niet op voorraad, daarom was de zending vertraagd, want ze gingen niet alles afzonderlijk versturen. Dat snap ik, dit is ook veel beter qua duurzaamheid, maar mail mij dan de reden voor vertraging. Bij de bestelling bleek uit niets dat het om een artikel ging dat niet op voorraad was, ook in de bestelbevestiging was dit niet aangegeven, er stond niets in over een te verwachten leverdatum.
Ik wacht nu nog steeds op 3 van de 4 artikelen die ik (ruim) een week geleden besteld heb.
Op zich heb ik er helemaal niets op tegen dat mijn bestellingen niet supersnel afgehandeld worden door uitgebuite migranten een enorme pakhuizen op bedrijventerreinen, maar ik stel het wel op prijs dat ik weet wanneer ik mijn bestelde waar kan ontvangen.
Ik vermoed dat het brievenbuspakketje ergens onderweg verloren is en misschien ooit wel weer opduikt. De tijd zal het leren!
Over besparen en bezuinigen en over met pensioen zijn. En ook over leven in de huidige tijd!
maandag 24 juni 2024
Wachten op pakjes
AUTEUR: Aaf, alias Zuinigaan.
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Ooit opgeleid als bibliothecaris (1974) en maatschappelijk werker (1984). Van 1999 – 2019 werkzaam in het HBO en sindsdien met pensioen. Vanaf de aankoop van mijn huis in 2007 blogger met als centraal thema zuinig leven en besparen. Sinds 2016 oma van inmiddels 4 leuke kleinkinderen.
zuinigaan@gmail.com
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Zelf bestel ik alleen iets online als ik dat op een afleverpunt kan ophalen. Dan hoef ik er niet voor thuis te blijven en heeft niemand er verder hinder van. Als ik thuis ben staat er regelmatig een koerier voor de de deur met ee n pakketje voor buren. Ik neem dat niet meer aan, want dat gebeurde steeds vaker. Soms zelfs voor mensen in de straat achter mij of nog verder. Een collega voor mij kreeg op een gegeven moment bijna dagelijks meerdere koeriers aan de deur met pakketjes voor buren, de is nu ook gestopt met het aannemen van pakketjes voor anderen.
BeantwoordenVerwijderenAflevering bij een afhaalpunt had ook mijn voorkeur gehad, maar deze optie was niet mogelijk. Geen andere keuze dan aan huis af te leveren.
VerwijderenAls ik al iets bestel laat ik het ook bij voorkeur (als het niet te groot en te zwaar is) afleveren op een afhaalpunt. Altijd erg irritant als dat niet kan!
VerwijderenJa ,dat een nadeel heel soms. Als een bezorging mis gaat,moet je detective worden,om het te achterhalen
BeantwoordenVerwijderenOh ja ! Hè bah! Ik heb zo'n hekel aan iets bestellen om de redenen die jij hier opsomt maar soms kun je eigenlijk niet anders. Ik ga het liefste gewoon naar de winkel. Kleren kun je dan passen en in het echt zien maar nu even niet,ik koop een jaar helemaal geen kleren, dat heb ik in het verleden ook al eens gedaan, maar dit terzijde.
BeantwoordenVerwijderenWe wonen aan een weggetje met 5 huizen en de meeste bezorgers weten dat het gewoon voor de deur gezet kan worden of in het tuinhuisje vd buren.
BeantwoordenVerwijderenDat zijn vervelende dingen.
BeantwoordenVerwijderenIk heb afspraken met bezorgers gemaakt waar ze het pakketje neer kunnen zetten,werkte ook niet.
Ook dat de bel ging,naar beneden hollen stonden ze al bij de buren.
Dus nu kies ik voor avondbezorging en afhaalpunten,ik wil het niet meer meemaken.
Sterre
Wij wonen op een hofje en om bij onze voordeur te komen moeten chauffeurs een stukje lopen. Onze achtertuin grenst aan de autoparkeerplaats. Vaak nemen de bezorgers niet de moeite om naar de voordeur te lopen. Ze geven het direct af op een ander adres of keilen het over de schutting. We hebben nu een bel op de schuttingdeur gemonteerd in de hoop dat het beter gaat. Het liefst haal ik het pakje op bij een bezorgpunt maar hoewel er een primera in het dorp is moeten pakjes via post nl in een naburig dorp opgehaald worden als je iets besteld bij bol.com. Een AH hebben wij niet in ons dorp.
BeantwoordenVerwijderenIk laat alles zo veel mogelijk bij mijn ouders of op een afhaalpunt bezorgen. Tenzij het iets kleins is dat gemakkelijk door de brievenbus kan. Waarom mijn ouders? Vaak wordt hier geleverd in de avonduren en dan ben ik sowieso bij mijn ouders. Ik eet daar iedere avond mee. Ik stopte met koken na 17 jaar voor mij alleen gekookt te hebben.
BeantwoordenVerwijderenWe hebben heel goede ervaringen met twee bezorgdiensten en matig tot slechte met twee andere. We bestellen nooit zaken van hoge waarde en kiezen daarom regelmatig voor neerzettoestemming. Wel een ergernis als er een pakje in de .motregen wordt neergezet terwijl de instructie "onder het afdak" is. Of een bericht "u was niet thuis" terwijl er letterlijk de hele dag iemand beneden zat te wachten
BeantwoordenVerwijderenMaar het zijn uitzondereingen. Als we kunnen kiezen tussen bezorgdiensten, kiezen we voor onze trouwe postbezorger.
I.v.m. thuiswerken ben ik ook vak niet snel genoeg bij de voordeur.
BeantwoordenVerwijderenEr hangt dan een briefje op dat ze het bij de zijdeur kunnen neerzetten, dat gaat prima.
Kleine pakketjes haal ik zelf op bij een afhaalpunt. Voor grote pakketten schakel ik mijn man in. Hij kan makkelijker zijn werk indelen en zijn tijd plannen als ZZP-er. Of ik laat het op school bezorgen en dan haalt man het op in zijn bestelbus. Maar als je alleen bent moet je het ook helemaal zelf regelen, dan is het inderdaad enorm irritant als de tijden zo vaag zijn, of gewoon steeds veranderen.
BeantwoordenVerwijderen