donderdag 16 juli 2009

Noodvoorraad voor de Mexicaanse griep of welke pandemie dan ook

16/07/2009
Volgens de media komt de Mexicaanse griep er echt aan. Hij is er eigenlijk al, ook in mijn stad, maar voorlopig grijpt de griep nog niet als een dolle om zich heen, dat gaat misschien in de herfst gebeuren.
Ik moet dan denken aan de sneeuwstorm van 1979 toen het openbare leven in het Friesland en Groningen volkomen lam lag. Het was ongelooflijk hoe snel de supermarkten volledig leeggekocht waren. Ik zou nog even brood kopen en er was helemaal niets meer. Gelukkig had ik toen net als nu een noodvoorraadje, waardoor het niet zo heel erg was dat er zo gehamsterd werd.
Ik zou hier iedereen willen oproepen om in geval van nood niet direct massaal de winkels leeg te kopen.
Leg ruim van tevoren een voorraadje aan en laat in tijden van nood wat over voor anderen die boodschappen willen halen.
Ik zorg de komende maanden voor een wat ruimer voorraadje dan normaal, zodat ik, als de nood aan de vrouw komt helemaal geen boodschappen hoef te doen en mijn katten en ik toch niet verhongeren:
blikjes kattenvoer
wasmiddel
paracetamol
knackebröd, rijstwafels en beschuit
afbakbroodjes
margarine en kaas
pakken sinaasappelsap
houdbare melk
custard, havermout en griesmeel
müesli
blikken soep en groenten, tomatenpuree, vis
pasta
rijst
bruine bonen en kikkerwerwten
olijfolie
gevulde vriezerladen (brood, gehakt en wat groenten)
Alleen voor fruit heb ik geen oplossing, dus dan maar eventjes wat minder fruit.
Het voorraadje is ook handig voor als je terug komt van vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.