maandag 28 mei 2012

Weer terug!

We zijn weer thuis! Het waren een paar zonovergoten dagen, daar op Ameland. We hebben enorm geboft met het weer, zonnig, geen regen en ook weer niet snikheet. Ongemerkt waren we al wat verbrand. Mijn neus is net een aardbei, ondanks herhaald insmeren. Dochters hadden ook zo hier en daar een vergeten plekje dat verbrand was: nek en wreef van de voeten. Wat wil je: een stralende zon, een frisse wind, zodat het gewoon erg lekker is om in de zon te zitten. We smeerden met factor 20 zonnebrand, maar misschien had het beter nog een hogere factor kunnen zijn.
We huurden net als andere jaren weer fietsen. Vooral mijn dochters hebben daar intensief gebruik van gemaakt: op vrijdagavond nog even naar het strand, op zaterdagochtend naar het Oerd, op zaterdagmiddag naar de vuurtoren en zwemmen op het badstrand van Hollum, op zondagochtend naar het strand bij Buren voor een lange strandwandeling, op zondagmiddag naar het Hollumerbos en op zondagavond nog even de zon zien ondergaan op het strand tussen Nes en Buren.
Let wel, die bikkels van mij zwommen dus weer in die ijskoude zee! Ik doe dat ze niet na, mij veel te koud! Maar zij doen het in april (2011), november (2011) en lang geleden in december (2002), dus nu ook!
Ik was bij de tocht naar het Oerd, en ik was op zondagochtend en zondagavond op het strand. Verder fietste  ik op zaterdagmiddag zonder dochters naar de eendenkooi en heb ik een stuk op de waddenzeedijk gefietst. En natuurlijk fietste ik naar de supermarkt om boodschappen te doen.

Soms waren we helemaal bekaf van alle activiteit. Van al dat fietsen en wandelen word je behoorlijk moe!

Voor wie geïnteresseerd is in het financiele plaatje:
we gingen low budget in een gehuurde caravan à 255 voor een weekend
zelf lakens en handdoeken mee - bespaard 10,70 pp
zelf de eindschoonmaak - bespaard 32,50
2x zelf koken
een keer een vismenu bij de viszaak

De terugreis was langdurig en vermoeiend. We namen de bus naar de boot om 10 uur vanochtend en we waren om ongeveer 14.30 uur thuis. Dat is 4,5 uur onderweg met het OV!

6 opmerkingen:

  1. Je dochters zijn echte bikkels met het zwemmen in koud water, hebben het niet van een vreemde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed en ook netjes dat je het qua uitgaven zo binnen de perken hebt weten te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een zeldzaam mooi weer troffen jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn, dat jullie het zo getroffen hebben dit weekend!
    En leuk hoe jullie op de kosten hebben kunnen letten. Mij valt op dat tegenwoordig vaak de eindschoonmaak en het lakenpakket verplicht is. De eindschoonmaak laat ik graag doen ivm mijn beperkte energie, maar lakens neem ik net zo lief van thuis mee.

    Groetjes, VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het zo'n geslaagd weekeinde was.
    Je hebt ook echt wel gemazzeld met het weer.

    Ik hoop dat je er nog een poosje van mag genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.