zaterdag 22 september 2018

De boodschappen: bijna niets gekocht

In de afgelopen week kocht ik erg weinig, maar kreeg wel veel cadeau. Een collega heeft 2 enorme appelbomen en die bomen geven veel meer appels dan zij op kan. Dus krijgen collega's en ik tassen vol met appels mee naar huis, want het is zonde om de appels weg te gooien. Gisteren heb ik een eerste pan appelmoes gekookt. Alle appels met een plekje gingen in de moes. Ik heb nu nog ongeveer 2 kg gave appels over. Die liggen in de koelkast en blijven nog wel even goed.

Verder kreeg ik op mijn werk groente die over was. Er was tamelijk veel over, de komkommer, spinazie, rucola en avocado was maar een klein deel van wat er over was. De groente kon niet meer blijven liggen tot volgende week en zou anders weggegooid worden. Andere collega's hebben ook een deel gehaald.
Behalve de avocado (al op) en de komkommer (buiten de koelkast bewaren!) liggen de groenten nog in de koelkast.  Ik moet er wel gauw iets mee doen, anders moet ik het alsnog weggooien!


15-22  sept 2018

*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding    
bananen Aldi 0,88
appels, 3457 gram collega 0,00
peren, 3 stuks* AH 0,54
ontbijtcrackers Aldi 1,29
1 heel waddenbrood @ Aldi 0,69
brood, 1 heel volkoren AH 1,19
broccoli* AH 0,73
komkommer werk 0,00
400 gr spinazie werk 0,00
150 gram rucola werk 0,00
avocado werk 0,00
gemalen kardemom, 2x potjes * AH 1,99
citroensap Aldi 0,45
ketchup Aldi 0,78
sojatoetje  AH 1,09
Snacks    
stroopkoeken AH 1,19
Dranken    
3 liter sojadrink  AH 2,55
Kat   0,00
Verzorging    
inlegkruisjes AH 1,59
Kleinkinderen    
soepstengels AH 0,74
TOTAAL   15,70

De kardemom is heel lekker door de havermoutpap die ik soms maak. Vrij duur, en nu in de aanbieding, twee voor de prijs van één. De moeite waard om te kopen.

5 opmerkingen:

  1. De groente die op je werk over was, is dat dan uit een kantine of zoiets? Bij ons kun je, als je middag/avond werkt, een ovenmaaltijd uit de diepvries kiezen, geen verse maaltijden helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij toko's en turkse supermarkten is kardemom veel goedkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de toko waar ik kom, kun je kardemom alleen in grote hoeveelheden kopen. Veel te veel voor mij!

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.