dinsdag 18 september 2018

Weekmenu

Mij werd vorige week gevraagd eens een of meerdere weekmenu's te publiceren. Het leek de lezer wel aardig om te kijken wat ik kookte van de boodschappen die ik doe. Dus hierbij een weekmenu!

Maandag 10 september:
gegeten bij oudste dochter - rijst, doperwtjes, wortel, tofu en pittige saus met rode pepers.

Dinsdag 11 september:
een vriezermaaltijd (zelf gemaakt en ingevroren) - veel paprika's, rode uien, een mix van verschillende soorten bonen (bruin, wit, kidneybonen), knoflook,  tomatenpuree en couscous.

Woensdag 12 september:
gekookte maïskolf, een vegetarische hamburger, tomatensalade met knoflooksaus en bosui.

Donderdag 13 september
gekookte maïskolf, een vegetarische hamburger, tomatensalade met knoflooksaus en bosui.

Vrijdag 14 september
gekookte maïskolf, witlofsalade met stukjes kaas en appel.

Zaterdag 15 september:
dikke noedels, tofu, paprika's en prei en satésaus

Zondag 16 september:
de rest van de dikke noedels (met tofu, paprika, prei en satésaus), met nog wat extra gestoofde verse groenten: prei en doperwtjes uit de diepvries.

Nog ter aanvulling voor mensen die misschien vinden dat er te weinig variatie in mijn groenten zit: ik at bij de boterhammen bij de lunch plakjes komkommer en tomaat.

22 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je best veel groenten eet! Wel een beetje teveel maiskolven achter elkaar ;) Geen aardappel eter? Leuk om het even in te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Dat lijkt me een wat voorbarige conclusie. Het avondeten wordt hier weergegeven. Ontbijt en lunch en evt tussendoortjes niet

      Verwijderen
    2. Ja wellicht wordt er 's-ochtends e.e.a. aan bananen verorberd. We weten het niet.

      Verwijderen
    3. Op vrijdag is er in ieder geval appel gegeten. Wel goed lezen hoor

      Verwijderen
    4. Wanneer je Zuinigaan volgt, weet je dat ze juist heel veel fruit koopt :-) Yasr

      Verwijderen
    5. Ik zie ook 1 keer tofu !

      Verwijderen
    6. Nee hoor; 2x tofu (zaterdag en maandag)

      Verwijderen
    7. Ter geruststelling: ik eet niet alleen warm, ik eet ook brood, fruit en tussendoortjes. Ik koop gemiddeld ongeveer 1,5 brood per week en 14 porties fruit per week. Die gooi ik niet in de kliko.
      4 sneden brood per dag en een portie druiven of een portie pruimen, 1 banaan of een appel, of een mineola, of een sinaasappel.
      Soms eet ik geen brood, dan ontbijt ik met havermoutpap.

      Verwijderen
  3. Drie keer per week gekookte maiskolf. Is dat iets dat je heel erg lekker vindt? Of kwam het gewoon zo uit?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan heel lekker zijn een warme maiskolf met boter erop !

      Verwijderen
    2. Een aanbieding: 49 cent per stuk. Ik vind ze erg lekker, maar heb inderdaad nog nooit zo vaak achter elkaar maïskolf gegeten.

      Verwijderen
    3. Het komt bij mij als alleenstaande ook voor, drie dagen hetzelfde. Zolang het lekker is, is dat geen probleem. Voordeel van de alleenstaande is natuurlijk ook dat je geen rekening hoeft te houden met een ander en alleen lekker eten koopt, iets wat je niet lust koop je gewoon niet.

      Verwijderen
  4. Ik hoop toch niet dat je plakjes komkommer en tomaat bij je lunch eet omdat er mogelijk mensen zijn die iets van je eetpatroon vinden, maar omdat je het lekker vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat ik het lekker vind én omdat ik denk dat het goed voor mijn gezondheid is om op meerdere momenten groente te eten. Niet dat ik daar 's ochtends zin in heb hoor!

      Verwijderen
  5. Oh ik heb niet durven vragen, maar ik was ook al best een poosje nieuwsgierig! Ziet er goed uit, zou je dit vaker willen plaatsen? Ik krijg hier wel inspiratie van!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.