zaterdag 23 maart 2019

Boodschappen in de afgelopen week - een bescheiden bedrag!

Ik kocht voor nog geen 25 euro boodschappen in de afgelopen week en daarnaast nog wat diversen.
Een mooie score vind ik zelf!
Die kilo trostomaten is wel wat veel voor één persoon. Wat er nu nog ligt, is nog wel goed, maar ik overweeg om een deel in stukjes te snijden en in te vriezen, anders ben ik bang dat ik over een paar dagen toch wat weg moet gooien. De ingevroren tomaten zijn volgens mij prima bruikbaar in pastasaus.
Zoals je kunt zien aan alle sterretjes **, heb ik weer volop gebruik gemaakt van aanbiedingen. Kopen in aanbiedingen scheelt meestal toch wel heel veel geld!

16 -23 maart '19


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
2 x 250 gr mix frambozen/blauwe bes* AH 1,79
2 eetrijpe avocado's * @ AH 0,94
2 knijpflesjes citroensap AH 0,88
4 harde broodjes @ AH 0,52
grof volkoren, heel AH 1,39
verse roomkaas met kruiden Lidl 0,67
roomboter, 250 gr* AH 1,75
makreelfilet, 2 pakjes* AH 3,05
trostomaten, 10 stuks, 1425  gram* AH 1,99
courgette AH 0,59
aubergine AH 0,59
rucola salade @ Lidl 0,55
grote pot kikkererwten Lidl 0,89
3 blikjes kokosmelk* AH 2,07
sojasaus* AH 1,61
sojatoetje, 2 bekers* AH 1,67
Snacks
speculaasjes, 400 gram AH 0,83
appelflap * AH 0,44
Dranken
4 liter sojadrink* AH 2,67
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 24,89
Diversen
zegels, 24 AH 2,40
cadeautje AH 4,00
potje met narcissen voor mezelf AH 1,00
blauwe druifjes ook voor mijzelf AH 1,00
3 flessen toiletreiniger * AH 2,98
diarreeremmer, 10 tabletjes AH 2,25
TOTAAL DIVERSEN 13,63
TOTAAL 38,52

13 opmerkingen:

  1. Tomaten invriezen vind ik geen success. Ik zou het met wat water opkoken en in pot doen. Ik heb veel maten glazen potten staan die ik voor gebruik in kokend water doe en de deksel ook. De tomatenprut kokend erin, goed sluiten en op de kop laten afkoelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou ook van de tomaten een lekkere soep kunnen maken? Even in stukken snijden met wat ui en knoflook en verse basilicum in de oven laten roosteren, dan in de pan, met bouillon erbij, pureren en je hebt een heerlijk soepje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Invriezen wil prima, daarna zijn ze direct klaar voor saus of soep. Schilletje gaat er gemakkelijk af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, die lentebloemetjes in huis.

    Ik ben erg benieuwd naar je update van je vaste lasten voor 2019.
    En ook, naar hoe het nou voelt om geen hypotheek meer te hebben en (dus) ook geen gedoe met de hypotheekverstrekker.

    (Zelf heb ik een hypotheek bij mijn ouders, een familiebank. Ik kan je vertellen dat ik de aardigste en flexibelste hypotheekverstrekkers heb die er zijn... Al is het natuurlijk ook zo dat ik altijd heel braaf netjes op tijd de afgesproken betalingen doe! Ik wil de goede relatie die ik met mijn ouders heb absoluut niet beschadigen!).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De update duurt nog even. Het Noordelijk Belastingkantoor stuurt de inwoners van de gemeente Groningen pas eind april de aanslag voor waterschapslasten/gemeentelijke belastingen. Dan weet ik dus pas hoe de vaste lasten er uit gaan zien. Anders ontving ik de aanslag van de gemeente Groningen in januari of februari. Nu dus veel later. Dat komt omdat de gemeente Groningen pas veel later dan gebruikelijk de WOZ tarieven vaststelt en dat komt weer omdat de gemeente is samengevoegd met de gemeente Haren en de gemeente Ten Boer. Dat is namelijk efficiënter en daarom zijn ze zo laat ;-)

      Verwijderen
    2. Fijn, zo'n efficiënte gemeente!

      Verwijderen
    3. Ik betaalde in andere jaren altijd in 10x via automatisch incasso. Ze begonnen in februari en dan hoefde je in de dure decembermaand niet te betalen. Dat was prettig geregeld.
      Met dat automatische incasso kunnen ze nu pas in mei beginnen en dan hebben ze in dit kalenderjaar nog 8 maanden. Zouden ze overgaan op 8x incasso?

      Verwijderen
    4. De 3 verschillende woonplaatsen waar ik woon(de) hadden altijd eind februari de aanslag, en dan 8 termijnen (maart ™ oktober).
      Ik vind dat een fijne verdeling, in januari nog niets (toch altijd een katermaand na december) en ook de laatste 2 maanden van het jaar lekker niets meer hoeven betalen.

      Op het totaal maakt het natuurlijk niets uit, maar voor het gevoel is het wel fijn.

      Verwijderen
  5. wij zijn hier een gezin met 4 volwassenen en 2 kinderen, alle houdbare boodschappen worden alleen met korting gekocht, ik ken een beetje de periode wanneer het weer reclame is en koop dan tot de volgende. Verleden week had ik in een winkel voor bijna 50 euro boodschappen en kreeg 22,50 euro korting, en dat is heel erg veel. Gr. Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, leuke blog en leuk dat je zo open bent over je inkomen.
    Ben pas 53 en twijfel over stoppen met werken. Gezien jou pensionado (huidige inkomen) inkomen zou ik moeten kunnen stoppen (heb dan ook 1900 euro per maand tot aan mijn eigenlijke aow leeftijd)
    En toch twijfel ik nog....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar zit die twijfel in? Als je het voor jezelf kunt weergeven en het op een rijtje zet kan het er een stuk minder eng uitzien.

      Verwijderen
    2. in oa de onbetrouwbare overheid. Elke maand extra werken levert, bij zuinig zijn, 2 maanden meer zekerheid op kwa duur. Ik hou nml wel rekening met aow en al opgebouwd pensioen vanaf mijn aow leeftijd (nu 68 en 3 maanden)

      Verwijderen
  7. Leuk he, dat letten op de aanbiedingen. Ik doe het ook steeds en het scheelt inderdaad. Hoofdregel is dat je niet iets koopt wat je eigenlijk niet nodig hebt.
    Tomaat uit de vriezer gaat prima.

    Na een tijdje gelet te hebben op de verspakketten van AH ben ik nu weer in de fase van het zelf vers koken. en precies inkopen. Aan het einde van de boodschappen week levert dat grappige combinaties op. Maar even lekker en met smaak wordt alles opgegeten.
    Ik merk dat vooral met groenten en fruit er veel korting te behalen valt.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.