zaterdag 25 april 2020

Mijn boodschappen in de afgelopen week

In de afgelopen week bleef ik ruim onder mijn budget van 35 euro per week.
Ik merk dat 1x per week boodschappen doen helpt om minder uit te geven.

De rode uien kosten 99 cent per kilogram in een net. Een net met 500 gram kost 95 cent. Twee keer raden waar ik voortaan voor ga 😀 Eigenlijk ligt het iets ingewikkelder, want de vestiging hier vlakbij heeft nooit netten met 1 kg, alleen netten  met 500 gram. Misschien ga ik er toch eens voor omfietsen.

19-26 april '20


*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
Voeding
sinaasappels, 2 kg AH 2,99
pindakaas, 100% pinda, 2 potten* AH 2,99
appelstroop AH 0,59
kaas *@ AH 2,00
komkommer* AH 0,59
kropsla AH 0,65
spitskool AH 1,29
cherrytomaten AH 0,69
rode uien, 1 kg AH 0,99
radijs, 2 bosjes* AH 0,99
mayo, 2 potten* AH 1,98
sauzen 2 flessen* AH 1,98
gerookte haringfilet AH 2,65
zoute haring* AH 1,99
Snacks/ hapjes
schaaltje knoflook-olijven, vers* AH 1,50
Dranken
sojamelk, 2 pakken AH 1,76
TOTAAL VOEDING EN DRINKEN 25,63
Diversen
TOTAAL 25,63

8 opmerkingen:

  1. Wat een prijsverschil bij die uien!
    Ik zie ook wel eens netjes met twee rode uien liggen, die zijn in vergelijking nog weer duurder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit komt op mij over om een reactie uit te lokken.
    Om rijden voor vijftig cent.
    Zou zeggen laat dan de mayo staan.
    Maar het is je gelukt, ik reageer haha.
    Fijne zaterdag het is nog steeds lekker weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, dit is serieus!
      Ik fiets voor mijn gezondheid dagelijks tenminste 10 kilometer. Dus waarom dan niet in totaal een kwartiertje omfietsen om in die supermarkt die wat verder weg ligt uien te kopen? Goed voor mijn conditie.
      Ik kocht mayolijn, die bevat 55% minder vet dan mayonaise en is tevens veganistisch. Met die mayo doe ik heel lang. Omdat de potten in de aanbieding waren kocht ik er twee. Mijn voordeel 72 cent.

      Verwijderen
  3. Ik fiets ook graag met een doel ipv zomaar een rondje :-) Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mayonaise is niet per se slecht, het bevat onverzadigde vetten in tegenstelling tot bv kokosolie of boter. Zelf maak ik mijn eigen (eiloze) mayonaise met een mengsel van olijf- en pindaolie en aquafaba (Het kookvocht van kikkererwten), en nog wat smaakmakers. Lekker op brood met wat komkommer of tomaat erop!
    Onverzadigd vet heb je nodig, en als je daar maat in houdt is er niks verkeerds aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mayo is niet slecht, maar wel gewoon heel vet. Ook van goede vetten word je gewoon dik uiteindelijk. Als je een gezonde leefstijl hebt, dan zit daar al voldoende onverzadigd vet in. Dat voeg je niet toe in de vorm van mayo lijkt me.

      Verwijderen
    2. Suzanne, je hebt helemaal gelijk, maar de mayo die ik kocht, bevat 55% minder vet dan de normale soorten mayo. Een stuk minder vet dus. De vetten die er in zitten zijn op zich niet ongezond.
      Als ik die mayo spaarzaam gebruik, dan lijkt me daar niets mis mee.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.