donderdag 27 augustus 2020

Heerlijk koel

Zouden we nog een mooie nazomer krijgen? Voorlopig lijkt de zomer helemaal verdwenen.
Weg zijn de blote armen en blote benen. Mensen dragen warme jassen buiten.
Hier in huis is het nog steeds meer dan 20 graden, maar dat zal niet zo lang meer duren. Dan wordt het in huis ook een klein beetje fris. Tijd voor warme truien en vesten!
Ik vind het wel lekker, dit weer. Ik regen liever niet nat, maar tussen de buien door is het ook regelmatig weer droog: tijd voor een ritje naar de supermarkt of een andere boodschap!
De ventilator is weer naar boven verhuisd, die is in de woonkamer niet meer nodig.
De slaapkamer is ook al weer wat frisser. De koele zomerdeken ligt nog klaar voor als het toch nog warm mocht worden, maar inmiddels slaap ik daar niet meer onder. Het zomerdekbed is nu weer comfortabeler.
Persoonlijk heb ik liever een wat dikker, zwaarder dek, dat vind ik veel plezieriger dan een lakentje of een dunne katoenen deken. Volgens mij slaap ik dieper als het niet te warm is in de slaapkamer, ik ben geen mens voor de tropen!
Had jij nog wel graag wat langer hitte gehad?

14 opmerkingen:

  1. Toen we nog geen dubbel glas hadden,was de hitte eerder uit huis verdwenen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een weekje dit weer is helemaal prima om ff alles lekker te laten afkoelen, maar het mag zeker in de nazomer nog ff naar de 22-24 graden toe met een zonnetje. Als we dat eind september tot half oktober hebben zeg ik dat we een geslaagde nazomer hebben gehad. Maar ja het is koffiedik kijken wat er gebeurd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het ook lekker dat het weer koel is, Aaf! De regen is ook wel prettig voor de natuur, want ik geloof dat er nog steeds droogte is.

    Ik houd er ook van als er een zwaar deken over mij heen ligt. Het schijnt dat je dan ook in een diepere slaap komt. Je hebt zelfs verzwaarde dekens die je tegenwoordig kunt kopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik voel de winterdepressie al met dat weer.. geen hol aan. Kom maar door met 25 tot 35 graden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die afwisseling van verschillende weertypen is wat het Nederlandse klimaat zo mooi maakt! Hoewel de afwisseling vanwege de klimaatcrisis wel een stuk minder is, tegenwoordig hebben we iedere zomer een hittegolf en droogte en in de winter vriest het nog nauwelijks....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van mij had de hitte tot oktober mogen duren, omdat ik bij die temperaturen minder pijn heb. Helaas is het nu herfstweer, terwijl ik net zomervakantie heb. Nou ja, alles op het gemak doen, zal wel weer moeten nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van mij had het ook nog wel langer morgen duren, heerlijk die zomerjurken die om je heen fladderen. Nu aan de fladderrokken met topje dam maar.
    Het verschil is ook wel erg groot met vorige week.
    Hopelijk krijgen we een fijne nazomer, dat is eigenlijk wel ideeal, warm overdag en koelt het in de nacht flink af

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het maakt me niet veel uit, ik pas me snel aan het weer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben zó blij dat de hitte over is. Anja schrijft hierboven dat zij minder pijn heeft met de warmte, voor mij geldt juist het tegenovergestelde, ik moet mijn pijnmedicatie ophogen. Ik geniet van deze periode en probeer weer bij te tanken qua energie, ik heb nl. erg moeten inleveren de afgelopen weken. Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee! Vreselijk die hitte. Verlammend. En ook om gek te worden van al die recreërende mensen op het water, in het water, op straat, op het gras, op het terras, in de tuin, overal mensen, bellend, pratend, gillend( de kinderen), ijs likkend. Nee, blij met september!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vond het zo afzien dat hete weer, het heeft me behoorlijk uitgeput. Een mooie nazomer, wie wil dat niet, de temperaturen zijn dan aangenaam en je kunt goed slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben zo blij dat het over is. Zo vreselijk vond ik het. Ik ben helemaal op.
    Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben zo blij dat die hitte voorbij is!!!!!!! Ik heb dagenlang niet veel meer kunnen doen dan bankhangen achter de gesloten gordijnen en af en toe in een afkoelend bad duiken. Ik doe liever andere dingen in mijn vakantie ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben zeer blij met dit herfstachtige weer! Ik voel me weer mens. Ik kan zo slecht tegen de warmte dat ik er ziek van word. Helaas las ik net dat we wellicht nog een nazomer krijgen met temperaturen boven de 25 graden. Ik hoop het niet! Laat de herfst maar beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.