zondag 16 augustus 2020

Verbruik gas en stroom in de afgelopen week

Weekverbruik gas en stroom

Iedere week noteer ik mijn gasverbruik en schrijf ik daar wekelijks een blogje over. Niet voor iedereen interessant, maar voor mensen die volop bezig zijn met een laag gasverbruik, zuinig stoken  en een laag stroomverbruik een aardig onderwerp.

Mijn gebruik in de afgelopen week (week 33):

GAS ->  2,5  m3.
In week 32 gebruikte ik 2,3  m3.

STROOM ->  13 kWh
In week 32 gebruikte ik 12 kWh.

Kosten voor gas en stroom

Wat kost dat verbruik van deze week?
Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 71 cent per m3 gas en 24 cent per kWh: €4,90
En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten, zoals vaste leveringskosten en netwerkbeheerkosten komen daar nog bij.

4 opmerkingen:

  1. Ik ben een beetje bang voor mijn stroomverbruik deze week - ik heb de ventilator hele dagen draaien. En buiten blijft de straatverlichting maar aan staan, ook niet heel handig. IK vraag me af wat dat betekent voor bijv. onze servicekosten....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk even naar de wattage van je ventilator. Over het algemeen is dat erg laag en verbruikt niet zoveel, iig niet zoveel om maar in de warmte te blijven zitten. Dingen die verwarmen of koelen gebruiken het meeste stroom. Iets wat alleen maar draait, dus mechanisch, verbruikt niet zoveel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, maar toch: door het vele thuiswerken verbruik ik toch al veel meer dan anders - in de lente de verwarming, en nu de ventilator....

      Verwijderen
  3. Nee, maar door het vele thuiswerken verbruik ik toch al veel meer - in het voorjaar aan verwarming, nu de ventilator....

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.