zaterdag 25 september 2021

Kijk altijd je kassabon goed na als je boodschappen doet!

Omdat ik pas op donderdag thuis kwam, heb ik nauwelijks boodschappen gedaan, dus mijn zaterdaglijstje over mijn boodschappen is nu niet de moeite van publiceren waard. Wel ging bij AH de korting uit de Bonusbox niet van mijn aankopen. Daarom wil ik jullie maar weer eens wijzen op het belang van het checken van je kassabon.

Toen ik eergisteren mijn bon bij de ingang de winkel nakeek, bleek dat ik op 3 artikelen geen korting had gekregen, terwijl ik die aanbieding wel geactiveerd had. Dat was een paar weken geleden ook al zo!
Dus ik ben naar de servicebalie gestapt om mijn geld terug te vragen.
De dame die mij hielp, die zei dat er al de hele dag een storing was met betrekking tot de artikelen die in de bonusbox waren!  Aan de hand van mijn bonuskaart kan een medewerker precies zien welke aanbiedingen er voor mij gelden en ik kreeg mijn geld keurig terug betaald.
In totaal ging het bij die 2 keren dat ik het meemaakte dat de korting niet berekend was om bijna 10 euro. Veel te veel om te laten lopen!

Waarom moet je je kassabon verder nog nakijken?
Het gebeurt ook wel eens dat een artikel 2x gescand wordt, terwijl je 1 artikel koopt. Dat is mij al diverse keren overkomen.
Dus zeg maar 1 halen, 2 betalen!  Voor een artikel van minder dan 50 cent is dat nog niet zo'n probleem, maar als een artikel veel meer kost, dan is het nogal een schadepost!

17 opmerkingen:

  1. Ik heb ook wel eens,dat de korting niet op de kassabon staat. Bij de J. krijg ik dan het artikel gratis mee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK vind dat bij de Lidl nu ook een probleem: té vaak dat er teveel wordt aangeslagen. 6 broodjes i.p.v. 5, en dan een duurder broodje rekenen dan je bij je hebt. En als je dan reclameert krijg je niet altijd gelijk (terwijl je het dan wél hebt...) Dat stoort me behoorlijk, kost zoveel tijd elke keer....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig doen winkels als AH en J en andere grootgrutters nooit moeilijk is mijn ervaring. Ook bij het online boodschappen doen is de J. altijd heel snel met vergoeden na een klacht over een product eieren kapot, brood geplet, rotte plekken in groente.... komt allemaal niet vaak voor gelukkig!).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daarom ga ik altijd naar de zelfscan, daar houd ik het allemaal prima in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om die reden ga ik naar de zelfscankassa’ s. Kan ik rustig kijken wat er gebeurt. En rond gaan rennen en moeilijk doen bij iemand als er iets niet klopt wat aan gegeven staat. Bij de Jumo in mijn dorp gebeurt dat twee van de drie keer. En daar wordt een kassiere heel erg niet blij van . En de rij achter mij ook niet . Bij de AH klopten de aanbiedingen op het fruit de laatste tijd ook niet . En dan doen die meisjes alsof ik dement ben. Zal u wel de verkeerde gepakt hebben mevrouw. Als er er een keer iets niet klopt dat kan. Maar als dat de dag erna , ook ze zijn ze er op gewezen, en de dag daarna nog niet klopt dan noem ik dat oplichting. En de leesbril of loop moet echt mee om de kleine lettertjes te lezen. Uitgezonderd dit en dat. En dan wel de duurdere producten voor aan in het zicht en voor het grijpen leggen. Hele foute marketing.
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk altijd snel de bon na in de winkel. Laatst was het echt noodzakelijk, ik had al door de de caissière er ook mee aan het prusten was. In plaats van de korting te krijgen was het product per ongeluk 12x te veel aangeslagen. Er was een verkeerde code gebruikt waardoor het product niet in mindering was gebracht, maar 12x was aangeslagen. De bon gecontroleerd en we hebben het bedrag (27,50) netjes terug gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kijk daarom altijd de bon na, en dat loont!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb het regelmatig dat er een fout, altijd ten koste van mij, in de kassabon zit. Gisteren kocht ik 4 potjes babymaaltijd bij de coop. Die gingen uit het assortiment en waren nu 4 voor 1 euro. Na de kassa bleek ik toch voor 1,26 per potje te zijn aangeslagen.Ik heb nog nooit gehad dat iets in mijn voordeel fout was berekend.
    De groenteboer hier op het dorp maakt in 1 op de 2 keer een fout. Dat hij niet beter oplet als hij mij ziet aankomen. Voortaan vraag ik voor hij de producten aanslaat al om het bonnetje. Met: Maak je meteen een bonnetje voor me?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik doe mijn boodschappen meestal op dezelfde tijd omdat ik weet dat het dan niet druk is. De zelfscan gebruik ik nooit, heb nooit de ambitie gehad om caissière te worden. De bonuskaart staat niet geregistreerd, de L app heb ik niet op mijn telefoon. Zo loop ik waarschijnlijk korting mis, gelukkig kan ik me dat permitteren.
    De controleer ik meteen, bij A worden veel fouten gemaakt, bij L praktisch nooit en bij J kom ik maar zelden en is nig nooit iets mis gegaan.
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vooral bij Lidl is het me vaak gebeurt dat aan de kassa de verkeerde groenten en fruit werd afgerekend. Afgeprijsde groenten werd bij de kassa doodleuk voor de hoge prijs ingetikt. Zelfs heb ik meegemaakt dat het personeel domweg ging liegen dat de groente niet was afgeprijsd.

    Die zelfscanner is daarvoor een oplossing. Als de scanner dan iets dubbel invoert kun je dat corrigeren. Dan komt er steevast iemand helpen om te controleren of je niet steelt op die manier.

    Zoals de waard is...
    Winkels zien elke klant als dief.
    Maar dan betaal je in ieder geval niet te veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij Lidl leg ik alle afgeprijsde artikelen bij elkaar op de band. Dan kan ik gelijk zien of de korting wordt berekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik ook, ook een beetje als "service"" aan de kassière (en om er zelf zicht op te houden).

      Verwijderen
    2. Dat vind ik altijd zo fijn als kassière. Dan kan ik het gewoon meteen goed aanslaan. Er zijn zo veel klanten die het op-de-kop op de band leggen. En na het afrekenen boos zijn dat ik het gemist heb.
      Als ik elk artikel om moet draaien om te controleren of het afgeprijsd is heb ik op het einde van de dag geen polsen meer over.

      Verwijderen
  12. Werk zelf in een winkel.Stelen is meer regel dan uitzondering.Het is niet dat iedere klant als dief wordt gezien, het gebeurt domweg gewoon heel veel.Juist door mensen van wie je het totaal niet verwacht.Ook voor ons als personeel echt niet leuk.En het blijft mensenwerk hè,geen enkele cassière maakt bewust fouten.En als artikelen verkeerd zijn ingevoerd,kan hij/zij daar niks aan doen, behalve doorgeven bij constatering uiteraard.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, mooi tegengeluid. Ik vind het ook hele triest dat het blijkbaar nodig is - maar het IS blijkbaar nodig om ZO goed te controleren - ik denk dat winkelpersoneel het niet zou doen als alle klanten te vertrouwen waren...

      Verwijderen
  13. "Stelen is meer regel dan uitzondering."
    Overdrijf je niet een beetje?
    Winkels zouden niet meer bestaan als iedere klant zou stelen.
    Natuurlijk kan een kassière zich vergissen. Artikelen kunnen verkeerd in het systeem ingevoerd zijn. Maar ik vond het wel heel dom toen er werd gelogen over de fout ingetikte prijs. Die overdreven loyaliteit jegens de baas wordt echt niet beloond. Maar controle op de ingevoerd prijs vind ik goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werk nu ruim 3 jaar in een supermarkt, en ik heb nog geen enkele keer een prijs zelf ingetikt. Het enige wat fout kan zijn is een verkeerde prijs in het systeem of een verkeerde prijs op de prijskaart.
      Dan kan dat aangepast worden.
      Raar dat daar over gelogen wordt, maar de kassière heeft dat echt niet zelf gedaan.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.