zaterdag 23 december 2023

Mijn uitgaven voor eten en drinken in week 51

De laatste week voor kerst was het een drukte van belang in de winkels. 
Ik heb niet veel extra gekocht, behalve ijs met advocaat, als feestelijk nagerecht. Wel kocht ik 2 potten à 200 gram oploskoffie. De koffie was lang niet te koop en nu was er wel weer wat, dus kocht ik meteen maar even 2 potten. Dan zit ik voorlopig niet zonder! Ook verder heb ik veel drinken gekocht: sojamelk en limonadesiroop.
Het komt door het drinken en de drinksoep dat mijn budget wat overschreden is.
Volgens de kranten zouden de boodschappen sinds kort weer wat goedkoper worden.
Heb jij daar iets van gemerkt?

16-23 dec. 23

*=aanbieding, @=afgeprijsd, VMN= verspilmijniet, BB= bonusbox WAAR PRIJS
Voeding    
1 kg kakifruit @ Plus 1,95
1,5 kg mandarijnen* Plus 2,39
2 goudreinetten, 365 gram AH 0,61
boter @ AH 1,92
cottage cheese Plus 0,98
kerststol* AH 1,99
1 volkoren brood AH 1,39
haringfilet, gerookt BB AH 2,16
tempé @ AH 0,87
hamburger, vegan@ Plus 0,93
chilisaus AH 1,59
spruiten, 500 gr @ Plus 0,50
spruiten, 500 gr* AH 0,99
aardappeltjes, gekruid Plus 0,99
broccoli 523 gr* AH 1,56
rozijnen, 500 gram BB AH 1,61
gedroogde cranberry's BB AH 1,58
Snacks/ hapjes    
ijs AH 1,49
advocaat AH 3,99
kleintje bleu d'auvergne, 97 gram AH 1,25
Dranken    
2 flessen limonadesiroop suikervrij BB AH 2,19
4 pakjes van 3 zakjes cup a soup* AH 3,14
2 potten à 200 gr oploskoffie AH 5,78
4 liter sojamelk AH 3,20
TOTAAL   45,05

6 opmerkingen:

  1. De mandarijnen en sinaasappels zijn wel iets goedkoper geworden
    Maar ik ga geen vrij kleine bloemkool kopen van 3.25

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sommige producten zijn iets goedkoper geworden maar andere zoals bijvoorbeeld granenkoffie juist veel duurder. Ik koop de laatste tijd vaak de groente en fruittas van de Lidl voor € 3. Er zitten vaak goede dingen in. Ook producten die ik zelf niet zou kopen zoals een kant en klaar groentepakket couscous of passiefruit. Leuk om uit te proberen. Van de week zat er o.a een erwtensoeppakket in en appels, sinaasappels, uien en broccoli.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je Valhalla weer aan je leeslijst hebt toegevoegd. Blijft een bijzonder blog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik volg haar al heel lang.
      Vooral haar blogs en inzichten met tot minimalisme boeit mij enorm, aangezien ik zelf ook een minimalistische levenstijl leef.

      Verwijderen
  4. Lekker hoor. Ik kocht erg veel en ik ben blij met vissersvolkoren brood van stoepje. Zo gezellig de markt. Fruit, kastanjes. Natuurlijk mijn eigen gekweekte groenten. We gaan genieten. Ook van de hoeveelheden zalm, kiprollade en vegan gehakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doordat ik tijdens de beide kerstdagen niet thuis eet, heb ik weinig extra ingekocht.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.