woensdag 28 augustus 2024

Komt er nog een hittegolf(je)?

De verwachting is dat het morgen warm wordt.
29 graden en misschien méér.
Ik had plannen om mijn ventilator in de woonkamer op te bergen, maar ik wacht nog maar even.
Je weet nooit hoe warm het nog gaat worden in de nazomer.

Vorig jaar, toen ik begin september met jongste dochter naar Zwitserland reisde, was het heel warm! In de treinen met airco viel het wel mee, maar in de stad Basel was het ook op avond heet. Ik herinner me een stikhete hotelkamer in het centrum van de stad!

Dochter koelde haar voeten in de Rijn

We deden de ramen wijd open en we gooiden de dekbedden uit de hoezen. En slapend onder de hoezen hadden we het nog steeds heel heet. Bijna te warm om te slapen.

Misschien staat ons nu ook nog een warme nazomer te wachten waarin een ventilator best fijn is. Hij gaat nog even niet naar zolder!
Als het echt herfst wordt, dan kan ik hem altijd nog opruimen!

En ik heb best zin in nog een aantal nazomerse dagen waarin het lekker warm wordt.


9 opmerkingen:

  1. Als de nachten herfstachtig koel zijn,slaap ik beter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik is al weer vroeg donker en het wordt pas laat licht. Ik denk dat het door de langere nachten koel genoeg is om goed te slapen.

      Verwijderen
  2. In huis is het nu nog koel en in een dag warmt het niet zo snel op. Ik vind ventilatoren en airco's niet prettig om de koude stroom lucht over me te voelen.
    Wij gaan pas over 4 weken een paar dagen met vakantie op de grens Drenthe/Friesland, dus hoop op een mooie nazomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Seotember heeft vaak eerste 2, soms eerste 3 wkn nog best wel warme temperaturen.
    Ik ruim de ventilator ook nog niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van mij hoeft het niet zo nodig meer, ik vind max 25 graden wel prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, ik stond vanmorgen ook met de ventilator in mijn handen om die weer in de kast te zetten. Toch nog maar niet gedaan.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het nu top weer. Buitenwater is al iets frisser, lekker met het xonnetje er bij. Overdag korte broek aan en s avonds met dekentje op de bank. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niet zo netjes om die dekbedden zo het raam uit te smijten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je leest het verkeerd. Ik schreef dat we de ramen open deden en de dekbedden uit hun hoezen gooiden. Niet dat we de dekbedden uit het raam gooiden.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.