zondag 25 augustus 2024

Wondroos 2

Het gaat traag, heel traag, het herstel van de wondroos. Ik zie wel verbetering gelukkig, maar ik had gehoop dat het sneller ging.
Mijn been is nog steeds rood en gezwollen, maar niet meer zo enorm warm. En de voet is minder pijnlijk en opgezet. Op zijn slechtst paste de voet niet goed meer in de schoen, ondanks verstelbaar klittenband.
Nu past de voet, die er nog steeds, evenals het been, vreselijk uitziet, weer redelijk in de schoen, waardoor het lopen een stuk beter  gaat.
Ik deed iedere middag een lang middagdutje, vaak wel van 1 tot 4 uur. Te moe om te lezen, alleen maar slapen! Soms, als het kon, deed ik ook op ochtend nog een dutje, na het ontbijt. Dat kon 2x in de afgelopen week, toen ging ik niet naar de dokter.
Die antibiotica waar ik zo misselijk van ben, vind ik slopend! Ik heb inmiddels nog veel meer respect voor zwangeren die de hele zwangerschap doorlopend misselijk zijn. Wat een ellende! Bij mij ging de misselijkheid in de zwangerschap meestal in de loop van de ochtend over. Maar constant en dat in de zwangerschap! Vreselijk zwaar lijkt me dat!

Komende woensdag nog weer een afspraak, waarbij gekeken wordt of het herstel goed genoeg is, of dat er toch nog een antibioticakuurtje aan vast geplakt moet worden.

16 opmerkingen:

  1. Misschien kan de eventuele tweede kuur, een andere zijn, waar je minder bijwerkingen van ondervindt!
    Ik wens je geduld en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik reageer niet goed op Doxycycline, dat weet ik doordat ik heel lang geleden er eens misselijk van geworden ben.
    Als ik antibiotica zou moeten nemen zou ik iets anders willen. Misschien ook een idee voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ‘n narigheid! Ik hoop dat het snel beter gaat, eventueel met een ander antibioticum. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou een maagbeschermer niet kunnen helpen. Veel beterschap Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nogmaals sterkte . Vervelend zo zolang herstel. Was de oorzaak nu een kattenkrab ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik weet niet wat de oorzaak was
      Geen kattenkrab volgens mij.

      Verwijderen
    2. Het kan van alles zijn, mij partner had het net onder oksel plek van 10cm diameter. Geen beschadiging te vinden

      Verwijderen
    3. Mijn hele onderbeen, inclusief voetzool is aangedaan.

      Verwijderen
  6. Wat een narigheid voor je. Beterschap en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ellende toch. Ik hoop dat je er gauw weer helemaal vanaf bent en stuur je virtuele moed en veel troost.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend naar voor je. Heb je het al eens eerder gehad? Moet je been gezwachteld worden? Of kun je je elastische kousen gewoon dragen? Hoe dan ook heel veel beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doffe ellende Aaf! Hopelijk gaat het iedere dag wat beter, misschien nog een kuurtje er tegenaan. Nogmaals sterkte en een dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het ook een keer gehad. Zo maar opeens werd ik heel ziek op een.middag. Dus bed in,en de andere dag pas werd mijn knie dik en rood. Wondroos. Kon niet meet lopen. Wat een rotziekte. Dus ik wens je beterschap. Sterkte er mee. Geertje Ovink

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je kunt iets krijgen van de dokter tegen de misselijkheid hoor, ik zit erom vragen als je nog even door moet slikken!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische of kwetsende reacties naar mij of anderen, reclame voor politieke partijen en ook reacties met nep-informatie (bijvoorbeeld complottheorieën) worden niet geplaatst.

Over verwijderde of niet geplaatste reacties ga ik niet in discussie.