dinsdag 4 januari 2022

De tien bestgelezen posts van 2021

In het afgelopen jaar had ik hier 1,94 miljoen pageviews. Bijna 2 miljoen! Ik vind het heel leuk dat er zo vaak en zo veel mensen bij mij komen lezen!
Wat zijn de best gelezen stukjes die ik gepubliceerd heb?

1. Niet eerlijk
gepubliceerd op 13 april '21
over dat 6 jaar jongere zestigers al een uitnodiging voor een prik ontvangen hadden en ik zelf nog niet, terwijl ik 6 jaar ouder ben en door chronische ziektes meer risico loop. Ik vond het niet eerlijk dat ik nog geen uitnodiging voor vaccinatie had ontvangen.

2. Reageren mag, of toch niet?
geplaatst op 16 mei '21
Over het al dan niet geven van een reactiemogelijkheid en mijn keuze om wel reacties mogelijk te maken, maar wel de mogelijkheid houden om ze af te keuren en dus niet te plaatsen.

3. Zo nu en dan een baaldag: goed voor een mens
gepubliceerd op  9 september '21
Over even tijd voor jezelf nemen als je er helemaal doorheen zit. Het riep nogal wat controverse op: veel lezers vonden dat je absoluut niet in de tijd van de werkgever even pas op de plaats kunt maken.

4. De eerste coronaprik is gezet
geplaatst op 16 april '21
Mijn eerste prik! Dat was iets waar ik al heel lang naar uitkeek!

5. Basisscholen dicht: een vreemde beslissing?
gepubliceerd op 15 december '21
Over de meest recente lockdown. Gisteren werd bekend dat de scholen weer open gaan. Basisscholen en middelbare scholen mogen weer open. Kinderen moeten daarbij soms wel mondkapjes dragen.

6. Kringloopaanwinsten
gepubliceerd op  13 mei '21
Over kringloopkleding gekocht in mei. Ik vind het nog steeds leuk om bij de kringloop te snuffelen. Hopelijk gaan de winkels snel weer open!

7. Bestolen in de supermarkt!
geplaatst op 22 juni '21
Over haringen die ik kocht en (per ongeluk?) door iemand anders meegenomen waren.

8.  Een nachtje oppassen op een dreumes
gepubliceerd op 26 juli '21
Over oppassen op mijn toen nog jongste kleinkind. Inmiddels is er in oktober nog eentje bij gekomen.

9. Voeding op de revalidatie
geplaatst op 21 september '21
Over de in mijn ogen matige kwaliteit van de voeding voor mensen die herstellen van een operatie.

10. Rijk met weinig inkomen- 12 tips
gepubliceerd op 8 april '21
Tips om je rijk te voelen, ook als je dat misschien niet echt bent.

7 opmerkingen:

  1. Wauw, bijna 2 miljoen! Stel je voor dat je zoveel mensen in het echt bij elkaar zou zien. Dat zijn er echt heel veel. Leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, heel veel vind ik zelf. Ik ben hard op weg naar de 17 miljoen sinds september 2011. Dat gaat deze maand waarschijnlijk nog gebeuren!

      Verwijderen
  2. 2 miljoen op een jaar! Day is echt indrukwekkend en daar mag je fier op zijn! Ik zit ook al boven de 2 miljoen, maar sinds 2010 :D .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jemig. Ik heb even de reacties in dat kringloop stuk gelezen nav je 'reacties aan of uit' blogje en ik vind het echt stuitend wat mensen denken te kunnen schrijven. Wedden dat ze dat nooit iemand recht in het gezicht zouden durven zeggen, omdat ze ook wel weten dat iedereen ze dan een afgrijselijk persoon zou vinden? Of misschien doen ze het ook wel; dat zijn dan de mensen die hun kinderen/geliefdes (emotioneel) mishandelen. Ik las laatst een onderzoek waaruit bleek dat online trolls ook in het echte leven afschuwelijke mensen zijn en ik kan me daar iets bij voorstellen. Als je zo negatief in het leven staat dan drijf je ook de 'echte' mensen om je heen weg, natuurlijk. En dan rest je weinig meer dan anoniem villein te reageren op blogstukjes van mensen die je verder niet kent voor je dagelijkse portie van lekker sadistisch afreageren.

    Ik vind het trouwens opvallend dat juist bij blogs/fora die over spaarzaamheid en afvallen gaan de reacties vaak extreem kwetsend en op de persoon gericht zijn. Echt venijnig. Ook op Engelstalige fora/sites. Mijn theorie is dat dit activiteiten zijn die vaak gedaan worden omdat ze 'moeten'. Sommigen maken er een sport of hobby van, maar velen worden door de omstandigheden gedwongen. Je 'moet' afvallen wegens gezondheid, uiterlijk, enzovoorts. Of je 'moet' zuinig zijn omdat er gewoon niet genoeg geld binnenkomt om al je wensen te vervullen. De woede en frustratie over het 'moeten' doen worden dan extra venijnig afgereageerd op iemand die er wel lekker mee bezig is. Of iemand die er minder problemen mee heeft. Ik denk dat dit bij de giftige reacties die jij af en toe krijgt waarschijnlijk ook meespeelt.

    Plus gewoon jaloers zijn en misgunnen, natuurlijk. Als een oudere dame het voor elkaar krijgt om miljoenen hits te krijgen gewoon door dagelijks gezellige en nuttige informatie te geven, dan zal dat vast steken bij sommigen. Ik ben in ieder geval blij dat je nog steeds reacties toestaat en lekker actief bent!

    -JennyL

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je lieve reactie.
      Ik vind het nog steeds leuk om te schrijven en ik blijf reacties van tevoren lezen en eventueel afkeuren als de inhoud echt kwetsend, misleidend of onzinnig is. Zeker niet alles komt door de selectie en het lijkt mij dat het mijn goed recht is om daar zelf over te beslissen!

      Verwijderen
    2. Helemaal met u eens.
      Aaf ik volg u al vanaf het begin en ook al ben ik het niet altijd met u eens,ik geniet enorm van u blog en vooral de diversiteit er in.
      U bent ook al jaren de eerste blog die ik lees.

      Verwijderen
  4. Wat véél en wat leuk!!!!! Ik hoop dat je nog lang blijft schrijven, ook over controversiële onderwerpen. Juist dan zijn de reacties (meestal) interessant om te lezen en meng ik me ook graag in de discussie als ik er echt een duidelijke mening over hebt. Dus ga zo door! xx

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.