woensdag 9 september 2020

De vijf populairste posts in de afgelopen maand

In de afgelopen maand had ik bijna 180.000 pageviews!
Het is soms van te voren slecht te voorspellen welke goed gelezen worden en welke minder goed.

Op nummer 1: Iedere 14 dagen de kliko helemaal vol!
Mijn blog over de volle kliko van de buurvrouw. Ik verwonderde mij er over dat mijn buurvrouw zoveel kliko- ruimte nodig heeft en schreef er over.

Op nummer 2: Onder de maat
Over mijn thuiszorghulp die zelf een huis heeft dat véél schoner is dan dat van mij en vindt dat ik mijn huishouden echt wat beter bij moet houden.

Op nummer 3:  Testen op corona?
Over mijn dochter die na een bezoek aan mij verkoudheidsverschijnselen kreeg en aangezien de overheid wil dat je je dan laat testen op corona actie ondernam voor een test.

Op nummer 4: Sparen voor een (2e) huis
Over geld sparen voor een huis, om er zelf in te wonen of als belegging.

Op nummer 5: Betere pijnstillers
Over dat de pijnstillers die ik gebruikte voor mijn pijnklachten veroorzaakt door artrose  - paracetamol in combinatie met ibuprofen - niet meer genoeg hielpen. Ik stapte over op een middel dat de pijn draaglijker maakte.

Eigenlijk had ik niet gedacht dat mijn blog over de volle kliko zo veel pageviews zou trekken!
Meestal trekken met name financiële onderwerpen veel lezers, zoals mijn blogs over de vakantietoeslag AOW, over de kosten van medicijnen, over  zuinig en energiebewust wassen, over contant geld, over pensioenfondsen die onder water staan. Dat zijn onderwerpen die in dit weblog sinds de start hiervan bovenaan staan.
Van de top 5 van de afgelopen maand is alleen nummer 4 een echt financieel blogje, de rest niet.

Wat vind jij leuke onderwerpen?

6 opmerkingen:

  1. Ik vind de onderwerpen over geld natuurlijk interessant, maar daarnaast vooral de blogs over 'jouw leven'. Zoals het gesprek met je huishoudelijke hulp etc. Wat ik weleens mis zijn blogs over vervoer. Je hebt alweer een tijd een auto. Ik ben wel benieuwd hoe dat je bevalt, hoeveel je hem gebruikt, de kosten. Dit interesseert me met name omdat ik leef van een klein budget en qua gezondheid afhankelijk ben van mijn auto. Vriendelijke groetjes, Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind vooral jouw blogs over het leven in vroeger tijden heel leuk om te lezen. Dan probeer ik mij in te leven hoe dat geweest moet zijn, maar ook hoe anders het nu is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Apart dat je zo weinig reacties vandaag krijgt.

    Ik vind de afwisseling heel prettig, leesbare stukken en altijd leuk om reactie te geven indien dat wat zinnigs is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, Aaf! Dat zijn geweldige cijfers. Gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Juist de afwisseling in onderwerpen spreekt me aan. Je hebt een plezierige schrijfstijl, ik lees je blogs graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk overzicht, ik had het artikel over de kliko helemaal gemist. Nu dus niet meer :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.